TikTok szybko stał się jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie. Tym samym otworzył nowe możliwości dla tworzenia contentu w zupełnie innym wymiarze.
Do galerii handlowych zawitał przedświąteczny czas, a wraz z nim kolorowe kiermasze wielkanocne. Z witryn sklepowych wyglądają ozdobne jajka i zające. Prawdziwy szał zakupów obserwujemy przede wszystkim w sklepach spożywczych i oferujących dekoracje do domu. Nie należy także zapomnieć o wszelkich promocjach, które towarzyszą sklepom odzieżowym oraz tym z elektroniką, RTV i AGD.
Publikując materiały na stronie internetowej, spotykamy się z różnymi treściami i celami, które mają nam one pomóc zrealizować. Teksty SEO to szeroka grupa tekstów, w których ważna jest perspektywa dwóch stron: użytkowników internetu i wyszukiwarek. Czym są teksty SEO? Jakie są ich rodzaje? Jakie etapy prowadzą do ich przygotowania? Tego dowiesz się, czytając ten artykuł!
Czy lata świetności blogów są już za nami? Nie! Ich znaczenie w strategii marketingowej nie ulega osłabieniu. Pozwala w subtelny, nienarzucający się sposób przedstawić działalność firmy i jej ofertę, która nie zasłania głównej korzyści dla odbiorcy, jaką jest znalezienie odpowiedzi na konkretne pytania.
Często korzystamy z produktów oraz usług zagranicznych firm i korzystamy z mediów społecznościowych o globalnym zasięgu, które umożliwiają dotarcie do osób oraz przedsiębiorstw z najodleglejszych miejsc na świecie.
Teksty przygotowywane w duchu UX writingu mają na celu pomagać użytkownikom w poruszaniu się na stronie, w formularzu lub aplikacji – dawać jasne, zwięzłe i zrozumiałe komunikaty.
Wraz z rosnącą wiedzą na temat przyczyn i stopnia dewastacji środowiska naturalnego i tego, jak należy je chronić, zmienia się podejście firm do produkcji i promocji swojej oferty. Stało się to też żyzną glebą, na której wyrósł nowy rodzaj marketingu – green marketing.
Key visual (w skrócie KV), czyli charakterystyczny wzór wizualnej części komunikacji Twojej marki jest widoczny we wszystkich materiałach promocyjnych i użytkowych z nią związanych.
Jedną z ciekawszych, wciąż mało popularnych, form marketingu jest tak zwany marketing ARG. Opiera się on na wykorzystywaniu Alternate Reality Game (Gry Rzeczywistości Alternatywnej).
Każda marka chce się wyróżnić na tle konkurencji, żeby docierać do idealnych klientów i… sprzedawać. Istnieje wiele czynników mających wpływ na decyzje zakupowe konsumentów, wśród których znajduje się nazwa marki.
Od wielu lat ludzką wyobraźnię rozgrzewa wizja współistnienia człowieka z robotami, ich wzajemnych relacji, choćby z tego powodu, że wiele filmów, książek czy gier poruszało i porusza ten motyw.
Webinar marketing to kolejny sposób na spotkanie z klientami lub partnerami biznesowymi. Z jednej strony oznacza organizację wydarzeń internetowych, a z drugiej rozwiązania je promujące.
Korzystanie z mediów społecznościowych obecnie jest czynnością tak oczywistą, że choć nie musimy jej wpisywać na codzienną „to do list”, przeznaczamy na nią naprawdę sporo czasu.
Kto z Was nie posiada ani jednego adresu e-mailowego niech pierwszy podniesie wirtualną rękę! No właśnie – elektroniczna poczta w XXI wieku – czasie Internetem i digitalizacją opływającym, z e-maila korzysta każdy.
Czy można osiągnąć sukces bez określonego celu? Można, ale byłby on skutkiem przypadku lub szczęśliwego zbiegu okoliczności… W takiej sytuacji nie byłbyś w stanie kontrolować rozwoju swojego przedsięwzięcia.
Podstawowa wiedza, jaką należy mieć podczas tworzenia reklamy bądź kampanii marketingowej dotyczy jej grupy docelowej. Pozwala to na wybranie formy, która przykuje jej uwagę.
Digital marketing jest nie tylko wartym rozważenia uzupełnieniem marketingu tradycyjnego, ale również w przypadku wielu firm determinuje ich sukces.
Tik tok, mobilna aplikacja internetowa z logo nutki (nie, nie chodzi nam o Stradivariusa 😉), stała się ostatnimi czasy prawdziwym hitem.
W wirtualnej codzienności, zapominasz już o tym, jak często napotykasz w niej treści marketingowe. A czy zastanawiałeś się jak często dokonujesz zakupów za „czyjąś namową” w sieci?
Perswazja to sztuka przekonywania kogoś do własnych racji. Różni się od manipulacji tym, że dokonywanie wpływu jest jawne, a nie ukryte, zakamuflowane.
Budowanie marki jest bardzo ważnym elementem działań. Rozwój osobisty wiąże się ze świadomością konsumenta, a biznesowy – popularnością samej marki.
Dropshipping to model logistyczny mający zastosowanie w wielu branżach. Warto jednak zaznaczyć, że odnosi się jedynie do sprzedaży internetowych.
Z tego artykułu dowiesz się, jak technologie wpływają na efektywność marketingu oraz jaką rolę w budowaniu świadomości marki i sprzedaży odgrywają zmysły.
Mówiąc: “marketing”, mamy na myśli media społecznościowe, kampanie reklamowe, eventy czy półki sklepowe wypełnione produktami w różnych opakowaniach.
Media społecznościowe bez dwóch zdań stały się mediami XXI wieku. Nikt z nas nie patrzy już na kolorowe, telewizyjne ekrany i ufa tradycyjnej reklamie…
Czy wyobrażamy sobie jeszcze świat bez smartphonów? Idąc ulicą, dostrzegamy, jak wiele osób korzysta z mobilnego narzędzia do rozmów, słuchania muzyki czy odpisywania na wiadomość.
Czy myśl o przygotowaniu skutecznego landing page’a mrozi Ci krew w żyłach?
Ścieżka zakupowa sprawia, że potencjalny klient oswaja się z Twoją firmą i zaczyna jej ufać, a to jest podstawą każdej sprzedaży.
Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego kupujesz takie, a nie inne produkty? Co właściwie pociąga Cię w Twojej ulubionej marce?
Prawdopodobnie w tym momencie zastanawiasz się, jak to możliwe: połączenie schematu z kreatywnym spojrzeniem na twórczość. Na przestrzeni lat można jednak zauważyć, że tak naprawdę przepisem na sukces jest utrwalenie takiej myśli, która połączy powtarzalny szablon z nietuzinkowym pomysłem.
O marce osobistej mówi duża część świata biznesu i marketingu, dlatego w tym artykule zastanowimy się, jak zarządzać swoim wizerunkiem i jak pokazać swoją unikalność. Wymienimy też korzyści, jakie niesie za sobą personalbranding. Czytaj dalej, by poznać odpowiedzi 🙂
Omówiliśmy już serwisy obecne na co dzień w naszym życiu (Facebook, Instagram, YouTube) i te, które budują profesjonalny wizerunek użytkownika lub firmy (Twitter, LinkedIn, Behance, Dribbble). W tym artykule znajdziesz informacje o TikToku, Pintereście i… Clubhouse.
Co wpływa na zachowanie nasze i naszych klientów lub odbiorców?
Jedni są zapalonymi graczami, inni ograniczają się do spontanicznych rozgrywek planszowych. Kiedy zewsząd otacza nas kolorowy świat planszówek i gier komputerowych niełatwo oprzeć się ich pokusie. Czym zatem jest gra?
Zastanawiałeś się kiedyś, co przyciąga twoją uwagę w sieci? Jak często przeglądasz publikowane w Internecie treści?
Media społecznościowe to temat rzeka… Kiedy już częściowo poznamy ich algorytmy, zbudujemy rozpoznawalność i nawiążemy nić porozumienia z odbiorcami, okazuje się, że… nastąpiły pewne zmiany lub pojawił się zupełnie nowy serwis, który warto sprawdzić i przetestować.
Za nami Black Friday. Wielu z nas z pewnością uległo zakupowemu szaleństwu i „wybrało się” na zakupy online.
Burza mózgów to kopalnia pomysłów. Wykorzystywana przy różnych spotkaniach, jest uniwersalna i pozwala na stworzenie planu działania.
Czy zastanawiałeś się, jakie działania wpływają na sukces sprzedażowy przed i po świętach Bożego Narodzenia? To nie tylko reklamy emitowane w telewizji i banery.
Dlaczego kawa ze Starbucksa jest tak smaczna? Czy iPhone naprawdę jest symbolem szaleńców? Czy każdy z nas może być Jamesem Bondem? Jeśli zastanawialiście się, czy są jakieś ograniczenia w korzystaniu z marketingu doświadczeń, odpowiedź brzmi: nie!
Zastanawialiście się kiedyś dlaczego po otwarciu przeglądarki kupujecie z tego, a nie innego źródła? Dlaczego dłuższe ładowanie strony to obecnie strata czasu?
W drodze do pracy, na uczelnię, do szkoły… coraz częściej spotykamy przechodniów w słuchawkach na ulicy. Podobnie jak w każdym miejscu publicznym, w którym wypada… „nie słuchać” innych 🙂
Model biznesowy Canvas porządkuje wszystkie najważniejsze elementy w przedsiębiorstwie i wskazuje kierunek działań zmierzających do relacji jego kolejnych celów.
Blogi firmowe zyskały ostatnio na popularności. Marki zauważyły i doceniły ich możliwości oraz zalety, do których należą m.in. lepsza widoczność w internecie i budowanie pozycji eksperta.
Stosujemy je na co dzień. To dzięki nam zakotwiczyły się na stałe w mediach społecznościowych. Najpierw jednak… powróćmy do przeszłości i odpowiedzmy sobie na pytanie: skąd wzięły się hashtagi?
W 2020 roku nikogo nie dziwi określenie społecznej odpowiedzialności biznesu. To termin, który w ciągu kilku lat stał się powszechną praktyką w biznesie. Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego warto podejmować działania CSR w firmie? O tym dzisiejszy wpis 🙂
Storytelling, czyli umiejętność opowiadania historii, stał się jednym z najważniejszych punktów w strategii marki. Od dzieciństwa lubimy poznawać losy ludzi z najbliższego otoczenia i bohaterów w książkach czy filmach.
Agencja kreatywna to partner biznesowy, który powinien wspierać Twoją firmę na poszczególnych etapach budowania wizerunku i promocji Twoich działań. To także wymiana spostrzeżeń i doświadczeń w różnych obszarach prowadzenia biznesu. Czym właściwie zajmuje się agencja kreatywna?
Codziennie zalewa nas ogromna fala informacji. W Internecie aż wrze od gorących doniesień, promocji, ofert sprzedaży… To sprawia, że najzwyczajniej czujemy przesyt.
Chętnie używane za zachodnią granicą, coraz bardziej popularne w Polsce – chatboty. Jak je właściwie rozumieć?
Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak szybko zmienia się świat, a wraz nim zachowania ludzi, w tym naszych klientów. Procesy zachodzą błyskawicznie i niezauważone stają się częścią naszej nowej rzeczywistości. Komunikacja z klientem nie jest im obojętna.
Media społecznościowe… kiedyś przełom w rozrywce i komunikacji. Dziś określane również jako nowoczesne narzędzie biznesowe. Zwłaszcza, gdy coraz większą rolę na rynku odgrywa sam klient.
Przyznajmy: media społecznościowe są wpisane w naszą codzienność. Rutyną stało się przenoszenie rzeczywistości do socialowych postów.