Social selling, czyli jak sprzedawać w mediach społecznościowych?

Social selling, czyli jak sprzedawać w mediach społecznościowych?

Social media nie służą tylko rozrywce. Przy umiejętnym wykorzystaniu portali społecznościowych, można je efektywnie przekuć na korzyść w biznesie. Tylko jak te korzyści osiągnąć? Jak optymalnie wykorzystać social media? O...
Struktura treści Know – Feel – Do

Struktura treści Know – Feel – Do

Znów siedzisz przed czystą kartką papieru (lub nowym plikiem 😉) i nie wiesz, co napisać? Zastanawiasz się, jaką strukturę powinien mieć Twój tekst? Szukasz sposobu na zaangażowanie odbiorców, ale brakuje...
Pokolenie X, Y czy Z? – obraz społeczeństwa w marketingu

Pokolenie X, Y czy Z? – obraz społeczeństwa w marketingu

Tworząc persony w swoim biznesie i działaniach marketingowych, jedną z wskazywanych cech jest wiek idealnego klienta. Często można spotkać firmy określające swoją grupę docelową jako 18+ czy 20-40 lat, a...
Kreatywność w marketingu – jak rozwijać i kiedy stosować?

Kreatywność w marketingu – jak rozwijać i kiedy stosować?

Początki XXI wieku… Przyznajmy, że przed falą zalewającego nas Internetu istniała zupełnie inna rzeczywistość… Rzeczywistość z ograniczoną liczbą kontaktów. Skromna liczba kanałów nie pozwalała na przyciągnięcie uwagi dużej liczby osób....
Ekotrendy w marketingu

Ekotrendy w marketingu

Marketing to taki obszar, w którym możemy obserwować ciągłe zmiany. Nie da się ukryć, że dzieje się tak pod wpływem mediów społecznościowych, dzięki którym zyskiwana jest coraz większa świadomość społeczeństwa....
Marka w czasach autentyczności

Marka w czasach autentyczności

Autentyczna marka - każdy o niej marzy, ale nie wszyscy potrafią opierać swoje działania na konkretnych wartościach i pasującym do nich przekazie. W dobie internetu i dostępu do ogromnej ilości...
Naming – jak nazwać markę?

Naming – jak nazwać markę?

Naming jest kluczowym etapem budowania marki. Idealna nazwa dla firmy lub produktu może sprawić, że projekt stanie się charakterystyczny i szybko rozpoznawalny wśród grupy docelowej, natomiast niewłaściwie dobrane oznaczenie może...
13 błędów w marketingu

13 błędów w marketingu

O błędach w marketingu mówi się mniej niż o wskazówkach i polecanych rozwiązaniach, a przecież nie wszystko idzie zawsze zgodnie z planem i musimy szybko reagować na niepokojące sygnały. Warto...
Korzyści wynikające z budowania marki

Korzyści wynikające z budowania marki

Budowanie marki jest elementem łączącym rozwój osobisty i biznesowy. Rozwój osobisty dotyczy świadomości konsumenta, a biznesowy - popularności samej marki. Z tego powodu przyjęło się, że efektem budowania marki powinno...
Cechy aplikacji mobilnej

Cechy aplikacji mobilnej

Czy wyobrażamy sobie jeszcze świat bez smartphonów? Idąc ulicą, dostrzegamy, jak wiele osób korzysta z mobilnego narzędzia do rozmów, słuchania muzyki czy odpisywania na wiadomość.

Jak stworzyć skuteczny landing page?

Jak stworzyć skuteczny landing page?

Czy myśl o przygotowaniu skutecznego landing page’a mrozi Ci krew w żyłach?

Ścieżka zakupowa klienta – jak towarzyszyć klientowi podczas zakupów?

Ścieżka zakupowa klienta – jak towarzyszyć klientowi podczas zakupów?

Ścieżka zakupowa sprawia, że potencjalny klient oswaja się z Twoją firmą i zaczyna jej ufać, a to jest podstawą każdej sprzedaży.

Inbound czy outbound marketing – wady i zalety

Inbound czy outbound marketing – wady i zalety

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego kupujesz takie, a nie inne produkty? Co właściwie pociąga Cię w Twojej ulubionej marce?

Schematy w kreatywności

Schematy w kreatywności

Prawdopodobnie w tym momencie zastanawiasz się, jak to możliwe: połączenie schematu z kreatywnym spojrzeniem na twórczość. Na przestrzeni lat można jednak zauważyć, że tak naprawdę przepisem na sukces jest utrwalenie takiej myśli, która połączy powtarzalny szablon z nietuzinkowym pomysłem.

Jak budować markę osobistą i dlaczego warto?

Jak budować markę osobistą i dlaczego warto?

O marce osobistej mówi duża część świata biznesu i marketingu, dlatego w tym artykule zastanowimy się, jak zarządzać swoim wizerunkiem i jak pokazać swoją unikalność. Wymienimy też korzyści, jakie niesie za sobą personalbranding. Czytaj dalej, by poznać odpowiedzi 🙂

Kompetencje współczesnego marketingowca

Kompetencje współczesnego marketingowca

Marketing to dziedzina, w której wiele osób znajdzie swoje miejsce. Dlaczego? Każdy jest w niej początkującym nawet z upływem lat - zmieniają się rozwiązania, technologie, klienci, więc i my musimy...
Facebook, Instagram, a może TikTok – kompletny przewodnik po serwisach społecznościowych (część 3.)

Facebook, Instagram, a może TikTok – kompletny przewodnik po serwisach społecznościowych (część 3.)

Omówiliśmy już serwisy obecne na co dzień w naszym życiu (Facebook, Instagram, YouTube) i te, które budują profesjonalny wizerunek użytkownika lub firmy (Twitter, LinkedIn, Behance, Dribbble). W tym artykule znajdziesz informacje o TikToku, Pintereście i… Clubhouse.

User Generated Content – co to jest? Jakie ma zastosowania w marketingu?

User Generated Content – co to jest? Jakie ma zastosowania w marketingu?

Jak sama nazwa wskazuje UGC to każdy rodzaj treści generowany przez użytkowników. W marketingu odnosi się on do wpisów związanych z daną marką, jednakże nie są to treści tworzone przez...
Cechy neurodesignu

Cechy neurodesignu

Brytyjski naukowiec Francis Crick powiedział kiedyś, że cała świadomość, myśli i uczucia to tylko efekt aktywności naszego mózgu. Z roku na rok specjaliści ds. marketingu z coraz większą uwagą śledzą...
Reguły wpływu społecznego w marketingu

Reguły wpływu społecznego w marketingu

Co wpływa na zachowanie nasze i naszych klientów lub odbiorców?

Facebook, Instagram, a może TikTok? – kompletny przewodnik po serwisach społecznościowych (część 2.)

Facebook, Instagram, a może TikTok? – kompletny przewodnik po serwisach społecznościowych (część 2.)

Jeśli zastanawiałeś się, jakie serwisy społecznościowe możesz wykorzystać w swojej strategii komunikacji, dzisiaj znajdziesz kolejną garść wskazówek. Wybierz coś dla siebie i swoich odbiorców lub po prostu poznaj nowe możliwości!...
Grywalizacja – zaproś użytkownika do swojego świata

Grywalizacja – zaproś użytkownika do swojego świata

Jedni są zapalonymi graczami, inni ograniczają się do spontanicznych rozgrywek planszowych. Kiedy zewsząd otacza nas kolorowy świat planszówek i gier komputerowych niełatwo oprzeć się ich pokusie. Czym zatem jest gra?

Bloger, vloger, podcaster – którą formę komunikacji wybrać w budowaniu marki?

Bloger, vloger, podcaster – którą formę komunikacji wybrać w budowaniu marki?

Zastanawiałeś się kiedyś, co przyciąga twoją uwagę w sieci? Jak często przeglądasz publikowane w Internecie treści?

Facebook, Instagram, a może TikTok? – kompletny przewodnik po serwisach społecznościowych (część 1.)

Facebook, Instagram, a może TikTok? – kompletny przewodnik po serwisach społecznościowych (część 1.)

Media społecznościowe to temat rzeka… Kiedy już częściowo poznamy ich algorytmy, zbudujemy rozpoznawalność i nawiążemy nić porozumienia z odbiorcami, okazuje się, że… nastąpiły pewne zmiany lub pojawił się zupełnie nowy serwis, który warto sprawdzić i przetestować.

Czym jest microcopy i kiedy warto je stosować?

Czym jest microcopy i kiedy warto je stosować?

Za nami Black Friday. Wielu z nas z pewnością uległo zakupowemu szaleństwu i „wybrało się” na zakupy online.

Kreatywna burza mózgów

Kreatywna burza mózgów

Burza mózgów to kopalnia pomysłów. Wykorzystywana przy różnych spotkaniach, jest uniwersalna i pozwala na stworzenie planu działania.

Marketing nie tylko od święta

Marketing nie tylko od święta

Czy zastanawiałeś się, jakie działania wpływają na sukces sprzedażowy przed i po świętach Bożego Narodzenia? To nie tylko reklamy emitowane w telewizji i banery.

Czym jest marketing doświadczeń?

Czym jest marketing doświadczeń?

Dlaczego kawa ze Starbucksa jest tak smaczna? Czy iPhone naprawdę jest symbolem szaleńców? Czy każdy z nas może być Jamesem Bondem? Jeśli zastanawialiście się, czy są jakieś ograniczenia w korzystaniu z marketingu doświadczeń, odpowiedź brzmi: nie!

Mikromomenty w marketingu

Mikromomenty w marketingu

Zastanawialiście się kiedyś dlaczego po otwarciu przeglądarki kupujecie z tego, a nie innego źródła? Dlaczego dłuższe ładowanie strony to obecnie strata czasu?

Podcasty w komunikacji z klientem

Podcasty w komunikacji z klientem

W drodze do pracy, na uczelnię, do szkoły… coraz częściej spotykamy przechodniów w słuchawkach na ulicy. Podobnie jak w każdym miejscu publicznym, w którym wypada… „nie słuchać” innych 🙂

Model biznesowy canvas – przygotowanie i wykorzystanie w marketingu

Model biznesowy canvas – przygotowanie i wykorzystanie w marketingu

Model biznesowy Canvas porządkuje wszystkie najważniejsze elementy w przedsiębiorstwie i wskazuje kierunek działań zmierzających do relacji jego kolejnych celów.

Blog firmowy – dlaczego warto go prowadzić i skąd czerpać pomysły na treści?

Blog firmowy – dlaczego warto go prowadzić i skąd czerpać pomysły na treści?

Blogi firmowe zyskały ostatnio na popularności. Marki zauważyły i doceniły ich możliwości oraz zalety, do których należą m.in. lepsza widoczność w internecie i budowanie pozycji eksperta.

Czym są hashtagi i jak ich używać?

Czym są hashtagi i jak ich używać?

Stosujemy je na co dzień. To dzięki nam zakotwiczyły się na stałe w mediach społecznościowych. Najpierw jednak… powróćmy do przeszłości i odpowiedzmy sobie na pytanie: skąd wzięły się hashtagi?

Dlaczego warto prowadzić działania CSR?

Dlaczego warto prowadzić działania CSR?

W 2020 roku nikogo nie dziwi określenie społecznej odpowiedzialności biznesu. To termin, który w ciągu kilku lat stał się powszechną praktyką w biznesie. Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego warto podejmować działania CSR w firmie? O tym dzisiejszy wpis 🙂

Storytelling w biznesie – dlaczego jest skuteczny?

Storytelling w biznesie – dlaczego jest skuteczny?

Storytelling, czyli umiejętność opowiadania historii, stał się jednym z najważniejszych punktów w strategii marki. Od dzieciństwa lubimy poznawać losy ludzi z najbliższego otoczenia i bohaterów w książkach czy filmach.

Agencja kreatywna – dlaczego warto z nią współpracować?

Agencja kreatywna – dlaczego warto z nią współpracować?

Agencja kreatywna to partner biznesowy, który powinien wspierać Twoją firmę na poszczególnych etapach budowania wizerunku i promocji Twoich działań. To także wymiana spostrzeżeń i doświadczeń w różnych obszarach prowadzenia biznesu. Czym właściwie zajmuje się agencja kreatywna?

Wzbić się ponad szum reklamowy

Wzbić się ponad szum reklamowy

Codziennie zalewa nas ogromna fala informacji. W Internecie aż wrze od gorących doniesień, promocji, ofert sprzedaży… To sprawia, że najzwyczajniej czujemy przesyt.

Chatboty – zastosowania w marketingu

Chatboty – zastosowania w marketingu

Chętnie używane za zachodnią granicą, coraz bardziej popularne w Polsce – chatboty. Jak je właściwie rozumieć?

4 pory wizerunku, czyli jak wybrać wizualny styl twojej marki?

4 pory wizerunku, czyli jak wybrać wizualny styl twojej marki?

Komunikacja wizualna to pierwszy komunikat, z którym mają kontakt nasi odbiorcy - na postrzeganie marki wpływają takie czynniki jak: dobór kolorów, fontów, wzorów, tekstur, stylu fotografii i ilustracji. Dużo tego!...
Content marketing w B2C

Content marketing w B2C

Content marketing, czyli strategia marketingowa polegająca na tworzeniu i udostępnianiu wartościowych treści, to sposób na budowanie zaangażowania i lojalności określonej grupy odbiorców. Może być częścią działań kierowanych do sektora B2B...
Sposoby komunikacji z klientem w sieci

Sposoby komunikacji z klientem w sieci

Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak szybko zmienia się świat, a wraz nim zachowania ludzi, w tym naszych klientów. Procesy zachodzą błyskawicznie i niezauważone stają się częścią naszej nowej rzeczywistości. Komunikacja z klientem nie jest im obojętna.

Inteligentne podejście do mediów społecznościowych

Inteligentne podejście do mediów społecznościowych

Media społecznościowe… kiedyś przełom w rozrywce i komunikacji. Dziś określane również jako nowoczesne narzędzie biznesowe. Zwłaszcza, gdy coraz większą rolę na rynku odgrywa sam klient.

Influencer Marketing – czy wciąż wzbudza kontrowersje?

Influencer Marketing – czy wciąż wzbudza kontrowersje?

Przyznajmy: media społecznościowe są wpisane w naszą codzienność. Rutyną stało się przenoszenie rzeczywistości do socialowych postów.

Wykorzystaj moc video

Wykorzystaj moc video

Tekst czy video? To obecnie jedno z najważniejszych i najtrudniejszych pytań, jakie stawiają sobie twórcy internetowi, marketerzy i właściciele firm.

Kalendarz książkowy – korzyści dla biznesu

Kalendarz książkowy – korzyści dla biznesu

Kalendarz książkowy to Twój towarzysz w biznesie. Jego wybór wpływa na pracę i rozwój firmy przez kolejnych 12 miesięcy, dlatego warto zastanowić się nad jego poszczególnymi elementami i funkcjonalnościami, na...
Budowanie solidnego wizerunku marki w sieci

Budowanie solidnego wizerunku marki w sieci

To jak firma prezentuje się na rynku, nie gwarantuje jej przyszłego sukcesu. To solidny wizerunek decyduje o jej przetrwaniu.

Trendy w reklamie 2020

Trendy w reklamie 2020

Trendy w reklamie potrafią zmienić się w ciągu chwili. Wystarczy wprowadzenie nowej technologii lub kanału komunikacji, aby pojawiła się konieczność zmiany założeń obecnej strategii i dopasowania jej do nowej rzeczywistości.

Społeczna odpowiedzialność biznesu

Społeczna odpowiedzialność biznesu

Troska o środowisko i działanie w zgodzie z etyką, to już nie tylko dobra wola przedsiębiorstw. To jest ich obowiązek.

Sposoby na odświeżenie wizerunku marki

Sposoby na odświeżenie wizerunku marki

Kto nie chce, aby jego marka była rozpoznawalna na rynku i kojarzona z realizacją konkretnych potrzeb swoich klientów? Odpowiedź na to pytanie jest prosta.

Sztuka przykuwania uwagi odbiorcy

Sztuka przykuwania uwagi odbiorcy

Mówi się, że mamy 8 sekund, aby utrzymać uwagę naszego odbiorcy. To duże wyzwanie dla wszystkich twórców treści.

Trendy w social mediach

Trendy w social mediach

Social media – wirtualny świat, który buduje nową rzeczywistość. Globalne zainteresowanie użytkowników potęguje rozwój platform społecznościowych.

Jak mówić mniej a powiedzieć więcej?

Jak mówić mniej a powiedzieć więcej?

W sieci jest coraz więcej firm i twórców internetowych. Każdy z nich komunikuje się ze światem za pomocą tworzonych przez siebie treści.

Kim są użytkownicy social media?

Kim są użytkownicy social media?

Co tworzy naszą rzeczywistość? Gdzie się spotykamy, budujemy relacje? Odpowiedź zamyka się w 2 słowach: social media.

Jak tworzyć profesjonalny wizerunek marki?

Jak tworzyć profesjonalny wizerunek marki?

Są takie marki, które zna cały świat. Sami też darzymy je sympatią. Korzystamy chętnie z ich usług. Kupujemy kolejne produkty z upragnionym logo…

Influencer marki – narzędzie w budowaniu zaufania

Influencer marki – narzędzie w budowaniu zaufania

Tradycyjna reklama odchodzi w niepamięć. Obce twarze mówiące o perfekcyjnym produkcie, którego zalety doceni każdy… takie rozwiązanie jest po prostu sztampowe.

Jak zaangażować odbiorcę?

Jak zaangażować odbiorcę?

Polubienia, komentarze i udostępnienia - z tym głównie kojarzy nam się zaangażowanie odbiorców. Zastanówmy się jednak: czy każdy “like” jest tak samo ważny? czy każdy komentarz wnosi nowe spojrzenie na...
Sposoby budowania wartościowego contentu

Sposoby budowania wartościowego contentu

Budowanie wartościowego contentu to żmudna praca. Firmy zastanawiają się, jak rozmawiać ze swoimi odbiorcami, aby rozwiązywać ich problemy, inspirować do działania, ale przede wszystkim realizować cele marki/przedsiębiorstwa. Poniżej znajdziesz kilka...
Kiedy małpa zeszła z drzewa

Kiedy małpa zeszła z drzewa

Artykuł ten nie jest tylko opowieścią o małpie w internecie, ale krzepiącym serca zbiorem romantycznych historii o związkach liter, które przetrwały stulecia.

Wpływ Social Mediów na SEO

Wpływ Social Mediów na SEO

Gdy zaczęliśmy zbliżać się do roku 2020, powiązania między Social Mediami a optymalizacją wyszukiwarek internetowych pozostawały odrobinę niejasne.

Reklama na Facebooku – Konfiguracja Menadżera Reklam i przydzielanie dostępów

Reklama na Facebooku – Konfiguracja Menadżera Reklam i przydzielanie dostępów

Jeśli już odpowiednio skonfigurowałeś swojego Menadżera firmy, to chętnie pokażemy Ci jak dodać konto reklamowe, tak być mógł dodawać posty sponsorowane.

Menadżer Firmy na Facebooku – konfiguracja i używanie

Menadżer Firmy na Facebooku – konfiguracja i używanie

Menadżer Firmy jest to narzędzie Facebooka, którego zadaniem jest ułatwienie organizacji własnej firmy. Dzięki temu narzędziu jesteś w stanie zrzeszać wszystkie swoje najważniejsze kampanie i profile w jednym miejscu, co...
Jak pozyskiwać informacje o słowach kluczowych do planowanej kampanii SEO?

Jak pozyskiwać informacje o słowach kluczowych do planowanej kampanii SEO?

Przygotowanie kampanii promocyjnej SEO dla wybranej firmy, sklepu internetowego czy usługodawcy z dowolnej gałęzi gospodarczej wymaga sprawnego i kreatywnego operowania hasłami.

WIZYTÓWKA W GOOGLE MOJA FIRMA – pozwól się odnaleźć w gąszczu ofert!

WIZYTÓWKA W GOOGLE MOJA FIRMA – pozwól się odnaleźć w gąszczu ofert!

Każdy początkujący przedsiębiorca, zwłaszcza prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, powinien na starcie własnego biznesu zainwestować w promocję internetową.

JAK MAREK STAŁ SIĘ MARKĄ, czyli jak zbudować skuteczną markę osobistą?

JAK MAREK STAŁ SIĘ MARKĄ, czyli jak zbudować skuteczną markę osobistą?

Niezależnie czy tego chcemy, czy nie, każdego dnia jesteśmy wystawieni na tysiące opinii na swój temat. Oceniamy samych siebie, ale przede wszystkim oceniają nas inni. Postrzeganie nas przez siebie samych...
NASZ LENIWY UMYSŁ, czyli o archetypach marki

NASZ LENIWY UMYSŁ, czyli o archetypach marki

W ciągu zaledwie kilku sekund nasz umysł potrafi skategoryzować nowo poznaną osobę. Nie bez powodu mówimy, że pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. I choć nie da się poznać drugiej osoby...
GŁOS TWOJEJ MARKI, czyli jak pisać na Facebooku

GŁOS TWOJEJ MARKI, czyli jak pisać na Facebooku

Na swoim facebookowym profilu to Ty decydujesz co i z jaką częstotliwością publikujesz. Wszystko co staje się treścią Twojego walla, automatycznie kształtuje Twój wizerunek w sieci, to jak jesteś postrzegany...
KREATYWNOŚĆ? Masz ją w sobie

KREATYWNOŚĆ? Masz ją w sobie

Każdy jej chce, ale chyba niewielu tak naprawdę umie powiedzieć, czym jest. Pod skórą czujemy, o co chodzi z tą całą kreatywnością, ale nie do końca potrafimy to wyrazić. Wpisujemy...
NAJPIERW JĄ ZBUDUJ, A POTEM DO NIEJ MÓW – o budowaniu persony

NAJPIERW JĄ ZBUDUJ, A POTEM DO NIEJ MÓW – o budowaniu persony

Masz firmę. Uważasz, że jest wspaniała, a może wcale tak nie uważasz…? Grunt, że chcesz przekonać o tym innych, zareklamować się. Wymyślasz hasła, tworzysz listy zalet i chcesz powiedzieć o nich światu. Niestety, świat nie jest zainteresowany.

TO NIE PRZYPADEK, czyli o wyborze kolorów

TO NIE PRZYPADEK, czyli o wyborze kolorów

Pewnie na co dzień się nad tym nie zastanawiamy, a barwy dzielimy na te, które po prostu się nam podobają, bądź nie oraz takie, w których wyglądamy mniej lub bardziej...
PORTRET UKRYTY W LITERZE, czyli o pokoleniu Y

PORTRET UKRYTY W LITERZE, czyli o pokoleniu Y

Jakkolwiek nie manifestowalibyśmy swojej wyjątkowości i odrębności, w każdym momencie życia przynależymy to jakiejś grupy. Jesteśmy użytkownikami takich samych produktów, odbiorcami tych samych komunikatów, konsumentami określonego rynku. Nie jesteśmy jednolici,...
WCZUJ SIĘ I TWÓRZ, czyli metoda design thinking w praktyce

WCZUJ SIĘ I TWÓRZ, czyli metoda design thinking w praktyce

Cogito ergo sum mawiał Kartezjusz. Skoro to właśnie myślenie determinuje nasze istnienie, to wniosek jest dość prosty. MYŚLENIE JEST WAŻNE.

KRÓTKO, ZWIĘŹLE I NA TEMAT, czyli kilka słów o briefie

KRÓTKO, ZWIĘŹLE I NA TEMAT, czyli kilka słów o briefie

Jeśli przychodzisz do agencji reklamowej z mniej lub bardziej skonkretyzowanymi oczekiwaniami, już na wstępie otrzymasz coś, co sprawi, że Twój cel stanie się bardziej osiągalny.

GDY SOKI TWÓRCZE NIE CHCĄ PŁYNĄĆ, czyli o blokadzie kreatywności

GDY SOKI TWÓRCZE NIE CHCĄ PŁYNĄĆ, czyli o blokadzie kreatywności

Każdy z nas dobrze zna ten stan, kiedy jego głowa przypomina pustynię. Godziny spędzone na gmeraniu w piasku zakończone fiaskiem, suchość w gardle i naiwne oczekiwanie na deszcz natchnienia. To...

© Copyright 2021 Agencja Kreatywna Creative Flow - All Rights Reserved; Fot. Sylwia Adamczuk

agencja marketingowa, strony www, Identyfikacja wizualna, social media