Akademia
Nasza działalność jako Agencji opiera się również na wykładaniu na Uczelni Wyższej. Razem z Wydziałem Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego co rok tworzymy przedmiot „Grafika i wizualizacja dla menadżera”, który chętnie jest wybierany przez liczną grupę studentów.
Na naszym przedmiocie nie owijamy w bawełnę. W trakcie zajęć poruszamy najważniejsze zagadnienia graficzne – zaczynając od projektowania logo, a kończąc na tworzeniu spójnej identyfikacji wizualnej. Dzięki temu studenci zyskują cały wachlarz fachowej wiedzy od praktyków.
Prowadząc zajęcia na uczelni wyższej, naszą misją jest wprowadzić młodego człowieka w kreatywną część pracy w agencji. Właśnie dlatego zajęcia Wizualizacja i Grafika dla Menadżera zaczynają się od wytłumaczenia studentowi podstawowych pojęć związanych z identyfikacją graficzną. Na przykładach własnej pracy pokazujemy czym jest key visual, tłumaczymy, czym różni się logo od logotypu oraz prezentujemy zasady korzystania z brand booka.
W formie prezentacji przybliżamy studentom nasze prace i decyzje podjęte w trakcie tworzenia identyfikacji wizualnej, aby jak najprzystępniej pokazać proces tworzenia. Kładziemy nacisk na przekazanie studentom, jak ważna jest współpraca z klientem oraz na to, że każdy klient oznacza nowe, kreatywne wyzwanie.
Właśnie dlatego jedne zajęcia poświęcamy na omówienie naszego briefu kreatywnego, który ma służyć za podstawę do współpracy z klientem. Tym samym studenci dostają zadanie, aby w trakcie odbywanych zajęć stworzyć własny pomysł na biznes. Studenci zatem przygotowują prezentację z identyfikacją wizualną oraz strategią komunikacji swojej marki.
Studenci korzystają z wykonanego przez nas template’u briefu, który pomaga im się zainspirować i rozrysować koncepcje swoich projektów. W międzyczasie korzystają z pomocy oraz wieloletniego doświadczenia naszego Art Directora Julka, który służy pomocą w tworzeniu rozległych identyfikacji wizualnych.
Dzięki doświadczeniu naszego grafika Julka, studenci zyskują umiejętności z zakresu komunikacji wizualnej oraz obsługi programów do cyfrowej obróbki graficznej. Zdobyta wiedza pozwala na rozumienie słownika pojęć graficzno-marketingowego, samodzielne wykonywanie prostych prac graficznych związanych z przygotowywaniem materiałów reklamowych, informacyjnych, prezentacji multimedialnych, a także wizualnego opracowania zagadnień biznesowych przy użyciu nowoczesnych technik informatycznych.
Razem ze studentami wymieniamy się poglądami czy pomysłami – w końcu co dwie głowy to nie jedna. Wszyscy wspólnie obmyślamy ciekawe koncepty na biznes i wymieniamy się poglądami dotyczącymi reklam, marek czy innych, znanych identyfikacji wizualnych.
Natomiast na ostatnich zajęciach, chętni studenci prezentują identyfikacje wizualne swoich restauracji, aplikacji czy kawiarenek. Dzięki uczestniczeniu w poprzednich zajęciach, wielu pytaniom oraz przydatnym case studies, które prezentowaliśmy, rezultaty były naprawdę zaskakujące! Studenci w cyklu kilku spotkań stworzyli obszerne i profesjonalne identyfikacje w formie prezentacji, które pozazdrościłaby niejedna firma. Liczne grafiki, loga, claimy czy mock upy – ciężka praca studentów się opłaciła, bowiem wielu z nich otrzymało ocenę bardzo dobrą.