GŁOS TWOJEJ MARKI, czyli jak pisać na Facebooku
Na swoim facebookowym profilu to Ty decydujesz co i z jaką częstotliwością publikujesz. Wszystko co staje się treścią Twojego walla, automatycznie kształtuje Twój wizerunek w sieci, to jak jesteś postrzegany przez tych, którzy obserwują Twój profil. To samo dotyczy profilu, który zakłada się markom, firmom, instytucjom czy osobom publicznym. Fanpage pozwala nie tylko na budowanie świadomości i wizerunku, ale przede wszystkim komunikację z fanami i obserwującymi, lojalnymi klientami jak i tymi potencjalnymi.
Coraz więcej osób poszukuje zarówno informacji, jak i kontaktu z marką, czy firmą poprzez Facebooka. Nic dziwnego, że obecność w mediach społecznościowych to absolutna podstawa. Ale w mediach społecznościowych nie wystarczy tylko być. Musimy wiedzieć w jaki sposób mówić do osób, które nas słuchają i jak namówić do tego tych nieprzekonanych. Poniżej kilka wskazówek, które choć wydają się oczywiste, bardzo często nie są przestrzegane.
- Trzymaj się tematu.
Jeśli piszesz o wszystkim, nie trafisz do nikogo. Fanpage powinien skupiać się na konkretnej tematyce i być spójny w treści. To jednak nie oznacza rezygnacji z różnorodności i oryginalności. Do określonego tematu można przecież podejść na wiele różnych sposobów! Pamiętaj jednak, by wpisy odpowiadały działalności firmy, bo inaczej możesz wywołać wrażenie niewiarygodnego.
- Zdecyduj, do kogo mówisz.
Temat określenia grupy docelowej wraca jak bumerang za każdym razem, gdy formułujemy przekaz reklamowy. Nie inaczej jest w przypadku prowadzenia fanpage’a na Facebooku. Istotnym jest, by określić kto jest zainteresowany lub może zainteresować się tym, co mamy do powiedzenia. Na szczęście Facebook udostępnia swoim użytkownikom statystki, dzięki którym możemy analizować zachowanie naszych fanów. Poświęć czas na analizę jakiego typu treści cieszą się większą popularnością i które prowadzą Cię do osiągnięcia zamierzonych celów. A potem działaj!
- Bądź sumienny.
Częstotliwość publikowanych postów zależy od rodzaju fanpage’a, który prowadzisz. Niektóre wymagają dodawania treści nawet kilka razy dziennie, inne funkcjonują bardzo dobrze już wtedy, gdy posty pojawiają się 2 lub 3 razy w tygodniu. W każdym przypadku ważna jest jednak dbałość o jakość. Obserwujący nie docenią Twojej stałej aktywności jeśli prezentowany materiał będzie kiepski – złej jakości, nieadekwatny do działalności, czy nieatrakcyjny. Czasami dobrze jest też przyzwyczaić fanów do stałej pory publikowania, to buduje zaufanie. Zajrzyjcie do naszej zakładki flomiks i zobaczcie, co my publikujemy w każdy piątek J
- Przemyśl formę.
Warto komunikować się w jednym stylu i spójnej formie. One z kolei powinny wynikać z charakteru fanpage’a i grupy docelowej, do której mówimy. Dopasuj język do rodzaju działalności, bądź naturalny, ale jednocześnie odpowiadaj na potrzeby obserwujących.
Jednolita forma nie oznacza monotonii. Duża różnorodności, gdy chodzi o typy postów, często zwiększa zainteresowanie i zaangażowanie obserwujących. Krótsza treść ma większą szansę przykuć uwagę, ale nie jest to reguła. Musisz zawsze obserwować reakcje swoich fanów i dopasować się do ich potrzeb. Dbaj o dobrą jakość zdjęć i grafik, a przede wszystkim pamiętaj, że królem formatów jest video.