Influencer marki – narzędzie w budowaniu zaufania

Tradycyjna reklama odchodzi w niepamięć. Obce twarze mówiące o perfekcyjnym produkcie, którego zalety doceni każdy… takie rozwiązanie jest po prostu sztampowe. Reklama na ekranie telewizora to najczęściej powód do zmiany kanału. Mało kogo interesuje co ma do powiedzenia… aktor. Konsument potrzebuje prawdziwych relacji. W przypadku zakupu, rekomendacji, które wypływają z wiarygodnego przekazu.

Influencer gwarantuje świeże spojrzenie na markę

Gdy pomyślimy o komunikacji. Co tak naprawdę jest w niej istotne? W kontekście biznesu: jak sprawić, aby klient zakupił nasz produkt?

Dla sprzedaży swoich produktów, marki nie zdobędą już zaufania za pośrednictwem własnych sloganów. Warto, aby więc dysponowały pomocą. Świadomość marki  powinna być budowana przez kogoś, kto może sam, w realnym życiu, ocenić jej wartość. Właśnie dlatego tak popularny stał się influencer marketing. Co kryje  ten termin? W dosłownym tłumaczeniu: marketing wpływowej osoby. Influencer marki nie tylko interesuje swoich odbiorców. On staje się wzorem do naśladowania. Dlatego coraz częściej marki zwracają uwagę na współpracę w mediach społecznościowych. Ocenia się, że to przede wszystkim treści influencera marki potrafią przekonać do zakupowych decyzji. Jak podają badania Influencer Marketing Hub, 84% marketerów ocenia współpracę z influencerami za efektywną. Dzięki sympatii odbiorców do influencera, marka zdobywa swojego klienta.

Influencer marki – narzędzie w budowaniu zaufania

Jak media społecznościowe to…?

Dla każdego biznesu, najlepiej gdy jego marka jest promowana w szerokim zasięgu. Najlepiej, gdyby influencer docierał jak największą liczbą kanałów. Media społecznościowe wykorzystywane przez influencera na drodze do reklamy produktu to najczęściej:

  • Instagram
  • Facebook
  • Kanał YouTube
  • Blog
  • Twitter
  • Snapchat

Nieprzypadkowo na pierwszym miejscu został wymieniony Instagram. Jak się okazuje to on zdobywa największe laury, pod względem efektywności marketingowej influencerów. Z roku na rok wzrasta jego popularność, gromadząc coraz większą liczbę użytkowników. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest prosta: to platforma, która jest idealnym miejscem dla tworzenia społeczności w rozumieniu jej influencerów i ich followersów. Rozwój platformy i ulepszanie jej funkcji sprawiło, że budzi zainteresowanie, zarówno do celów rozrywkowych, jak i tych zarobkowych. Sami influencerzy instagramowi deklarują, że coraz częściej mają okazję do wzięcia udziału w kampaniach reklamowych.

Influencer marki naprawdę wzbudza zaufanie?

Na to pytanie trzeba najpierw określić, kto tak naprawdę może nazywać się influencerem. Czasem wydaje się, że sam wybór influencera przyniesie oczekiwaną korzyść. Osoba powinna trafiać z przekazem, który jest dopasowany do grupy odbiorców. Profile „Fit” przede wszystkim podejmą współpracę z marką sprzętu i odzieży sportowej. To im też zleca się promocję suplementów. Moda i kosmetyki rządzą się swoimi prawami. Z portali społecznościowych żywo wypływają zdjęcia i filmy ambasadorek, promujących całą gamę produktów branży beauty….

Zaznaczmy, że słowo „influencer” może być nadmiernie stosowane w przypadku osób, które są mówiąc krótko – po prostu popularne. To, że osoba jest znana w świecie show biznesu nie oznacza od razu jej statusu bycia influencerem. I w drugą stronę: osoba stawiająca pierwsze kroki w influenceringu przekonuje do swojego contentu napływającą liczbę odbiorców. To oni pomagają jej wznosić się na coraz wyższy szczebel rozpoznawalności.

Niezależnie od liczby obserwujących, prawdziwy influencer marki wzbudza zaufanie. Kiedy zaczyna opiniować produkty marek, nie bierze pod uwagę sztucznej reklamy. W jego intencji nie leży też nadmierne podawanie zalet. On sprawdza to, co otrzymał i swoje zdanie opiera o rzetelne przetestowanie, a co za tym idzie – własne odczucia i przemyślenia. Odbiorcy takich komunikatów identyfikują się z nimi, przekonani o trafnej recenzji. Dzięki temu chętniej dokonują zakupu.

Warto więc zastanowić się do kogo komunikat ma dotrzeć. To pomoże zdefiniować influencera, z którym warto podjąć współpracę.

Cel: stworzyć drużynę!

Postawą sukcesu każdego influencera jest zbudowanie więzi ze swoim obserwującym. Czasem zajmuje to lata i wymaga od twórcy ogromnego zaangażowania. Przed influencerem stoi nie lada wyzwanie: jak budować tę relację na stałe. Każdy dzień, moment z życia ma nie tylko wzbudzać ciekawość. On ma inspirować i pozostawiać głębszy ślad po sobie. I właśnie to wykorzystują marki w prowadzeniu efektywnej promocji.

Influencering wymaga od swoich kandydatów wiele pracy. Ale odpłaca się w postaci tego, co najistotniejsze: zaufania obserwujących. Dlatego też nie dziwi, że to, co influencer mówi, jest chętnie wysłuchane. Co też ważne, followersi to nie żadna zastygła grupa fanów. To ludzie, którzy reagują na posty, wyrażają swoje opinie. Kontakt przybiera formę koleżeńskiej relacji, a influencer z pewnością nie wydaje się nikomu obcy.

Przy budowie lub rozwoju marki, strategię marketingową należy przemyśleć. Podążając dobrym kierunkiem większości, warto oprzeć go o współpracę z influencerem, który rozwinie świadomość konsumenta i przyniesie jego nowe spojrzenie!