Jak angażować odbiorców w mediach społecznościowych?

Media społecznościowe to dziś kierunek, bez którego ciężko wyobrazić sobie rozwój biznesu. Relacja z klientem budowana jest na nowych zasadach. Zakłada transparentność i dwustronną komunikację z odbiorcą.

Prawdopodobnie, zabierając się za lekturę tego artykułu, jesteś aktywnym użytkownikiem social mediów. Budując markę firmy, bądź osobistą stawiaj więc na content, który przyciągnie uwagę. Zapamiętaj: Profil społecznościowy jest Twoją wizytówką. Zadbaj o nią, aby nie została zapomniana.

Do czego warto się stosować i z jakich możliwości korzystać? O tym dzisiejszy wpis.

Określ grupę docelową odbiorców

Nie zbudujesz społeczności bez osób zainteresowanych. Jeśli chcesz, aby Twój przekaz był zauważalny, zadbaj o dobrze napisane treści. Adresuj je  do odbiorców, na których zależy Ci najbardziej. Na przykład: nie stosuj młodzieżowych zwrotów do dojrzałych kobiet. Jeśli chcesz być „cool” zastosuj się do zasad, które będą odpowiadać ich aktualnym potrzebom, które najczęściej bazują na subtelnym przekazie. Wydaje się to oczywiste? Warto jednak tę kwestię podkreślić, gdyż do dziś możemy zaobserwować niecodzienny marketing oparty o nienaturalne treści.

Nie zapomnij także o grafice, która powinna korespondować z tym, o czym piszemy. Przekaz graficzny mógłby nawiązywać do wstępu napisanego tekstu. Chwytliwy tytuł to klucz do zatrzymania uwagi odbiorcy.

Skup się na zwięzłej treści, tak aby nie zanudzić użytkowników. Dzisiaj możemy zaobserwować rosnącą wartość przekazu w formacie video, który jest w stanie wygenerować znacznie więcej zainteresowania na starcie.

Reaguj na komentarze użytkowników

Post został opublikowany. Czy to koniec Twojej pracy? Zupełnie nie. Właśnie w tym momencie otwierasz dyskusję, która pozwoli budować relację z odbiorcą. Jeśli nie dbasz o sekcję komentarzy, możesz zaobserwować spadek zainteresowania Twoim profilem w przyszłości. W mediach społecznościowych łatwiej otwieramy się na drugiego człowieka. Dlatego chcąc budować wiarygodny wizerunek zwróć uwagę na feedback, który pojawia się pod każdym, opublikowanym postem.

Promowanie marki osobistej, czy też biznesu powinno iść w parze z reagowaniem na komentarze, jak również odpowiedziami na pytania użytkowników.

Dla wzmocnienia wizerunku, zachęć do skomentowania, kończąc wpis ciekawym pytaniem. Dzięki temu pokażesz, że zależy Ci na relacji z odbiorcami, jak również, że świadomie podchodzisz do oceny marki.

Od Twoich reakcji zależy, czy obserwujący Twoje konto zostaną z Tobą na stałe.

Zadbaj o regularność

Zastanów się, skąd wzięli się influencerzy. W końcu nie byli znani przed założeniem profili społecznościowych. Dziś natomiast promują marki, jak również zakładają własne, rosnące w popularność dzięki skutecznej promocji w sieci.

Popularnym źródłem promocji jest dziś Instagram i wciąż rosnący w siłę Tik-Tok, który coraz częściej wykorzystywany jest do celów biznesowych.

Jeśli chcesz dotrzeć z produktem do swojej grupy docelowej, kieruj się zasadą „im więcej, tym lepiej”. Jednak nie sama liczba postów jest wyznacznikiem powiększania zasięgu. 2-3 posty tygodniowo to dziś zdecydowanie za mało, żeby zatrzymać uwagę odbiorcy.

Poniżej, prezentujemy przykłady contentu, który pomoże Ci zaangażować Twoją społeczność.

TikTok i Rolka na Instagramie

W mediach społecznościowych dominuje przekaz w formie video. Co więcej, jest on efektywnym sposobem dotarcia do nowych odbiorców.

Powstaje coraz więcej firm, promowanych jest coraz więcej marek. Aby zbudować wokół nich zainteresowanie, trzeba poruszyć obrazem 😉. Dlatego obserwujemy dzisiaj fenomen TikToka, który dał początek krótkim i angażującym treściom video. W ślad za nim poszedł Instagram, który w obawie o utratę popularności wprowadził „Rolkę”. „Rolka” dociera do większej liczby użytkowników, nie tylko Twoich obserwujących. Daje więc możliwość budowania szerokiego zasięgu, dzięki któremu zyskasz zainteresowanych odbiorców marki. To dobry start do rozwijania dalszej relacji 😊.

Transmisje LIVE

Organizuj spotkania na żywo i daj się lepiej poznać swoim obserwatorom. Pozwól sobie w nich na więcej swobody. „Transmisja LIVE” powinna przypominać spotkanie przy kawie. Koniecznie zwróć uwagę na sekcję wiadomości. Reaguj na bieżąco na komentarze uczestników i zadawaj pytania zachęcające do odpowiedzi. Dzięki temu zacieśnisz więzi marki z odbiorcą.

Ankiety i pytania na Stories

Wielu z nas nie wyobraża sobie dnia bez zajrzenia na „Stories”… Możemy uznać, że codzienne relacje wzbudzają dużo więcej zainteresowania niż dodawane posty.

Marka budowana jest na bazie wzajemnej komunikacji i kulturze feedbacku. Skorzystaj więc z opcji, które oferuje m.in. Instagram. Spośród dostępnych funkcji wybierz tę do zadawania pytania, bądź tworzenia ankiet. Zachęcisz tym samym do odpowiedzi i poznasz bliżej użytkowników. Na bazie tych działań możesz stworzyć np. profil swojego odbiorcy.

Grupa na Facebooku

Marka jest znana, ale czy lubiana? To pytanie może spędzać sen z powiek każdego, komu zależy na stworzeniu trwałej relacji odbiorców z marką. W pewnym momencie warto zastanowić się, na ile marka wzbudza chwilowe zainteresowanie, a na ile rzeczywiście budowana jest wokół niej społeczność. Odpowiedź znajdziesz m.in. zakładając grupę na Facebooku. To właśnie tu stwarzasz przestrzeń do dyskusji. Ustawiając grupę zamkniętą dajesz jej uczestnikom poczucie przynależności. Spróbuj tego rozwiązania i monitoruj efekty. Nie zapomnij się przywitać😉 Możesz to zrobić np. przypinając post powitalny. Dzięki temu zawsze będzie widoczny dla nowych członków grupy.

Pamiętaj, że kluczem do osiągnięcia sukcesu jest Twoja stała aktywność. To dzięki niej jesteś w stanie rozwijać efektywnie społeczność.

Jeśli zastanawiasz się nad strategią działań marketingowych, bądź potrzebujesz wsparcia do tworzenia contentu w mediach społecznościowych, skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci nabrać wiatru w żagle i pokierujemy w stronę skutecznego rozwijania marki 😊