Jak odświeżyć treści marketingowe, bez odgrzewania kotleta?

Brakuje ci nowych treści na social media lub na stronę internetową? A może twoje treści są słabo widoczne? W takim razie trzeba pomyśleć o historycznym aktualizowaniu treści. A o co z tym chodzi i jakie korzyści przynosi?

Historyczne aktualizowanie treści

Historyczne aktualizowanie treści polegający na regularnym odświeżaniu starszych materiałów, które już zostały opublikowane lub nie były publikowane, a jest jak je wykorzystać. Zamiast tworzyć nową treść, marketerzy wracają do tematów, które kiedyś były popularne i dostosowują je do obecnych standardów oraz trendów.

Korzyści wynikające z historycznego aktualizowania treści

  1. Lepsza widoczność w wyszukiwarkach

Wyszukiwarka Google przykłada dużą wagę do aktualności treści, więc czy by to oznaczało, że takie odświeżone treści by gorzej się pozycjonowały? No właśnie nie do końca tak jest, ważnym jest też dopasowanie do innych treści w obrębie danego tematu. Przez to odświeżone treści działają lepiej na algorytm i mają większe szanse na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na większy ruch na stronie.

  1. Brak terminowości treści

Treści, które raz zyskały na popularności i zostały zaktualizowane, mogą nadal przynosić korzyści, ale skoro już minął ich czas nowości, nie ma co się spieszyć z publikowaniem ich.

  1. Oszczędność czasu i zasobów

Tworzenie nowej treści od podstaw może być kosztowne i czasochłonne. Aktualizowanie istniejących  materiałów jest znacznie mniej czasochłonne, a efekty mogą być równie zadowalające.

  1. Wstrzymanie drenażu nowych pomysłów

Aktualizowane treści może być chwilą przestoju, swoistym buforem, kiedy wypompowujemy nowe pomysły i  świeże informacje.

Jakie treści warto aktualizować?

Nie każda treść wymaga czy nadaję się do aktualizacji. Skup się na tych, które były popularne w przeszłości, ale straciły na aktualności. Mogą to być poradniki, artykuły branżowe, analizy lub raporty zawierające statystyki. Istotne jest, aby treści te nadal miały potencjał do przyciągania ruchu po opublikowaniu.

Nadawanie nowości starym treściom…

Choć proces ten wydaje się prosty, wymaga jednak pewnej strategii. Należy dokładnie przeanalizować, które treści skorzystają po aktualizacji, jakie zmiany są konieczne, oraz jak wpłyną one na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Ważne jest, aby nadać nowego spojrzenia na odświeżaną treść poprzez np. dopasowanie nowego posta do nowego key visualu firmy.

…bez odgrzewania kotleta

Natomiast nie należy robić tego jeden do jednego bez żadnej zmiany w treści czy w wyglądzie. Przykładowo post firmy, który byśmy wstawili ponownie po jakimś czasie, nie byłaby zbyt dobrze odebrana, gdy konsument mógłby wrócić do starszych postów i zobaczyć, że to to samo.

Podsumowanie

Historyczne aktualizowanie treści w content marketingu to skuteczna strategia, która pozwala na maksymalne wykorzystanie starych zasobów. Dzięki regularnemu odświeżaniu treści, można nie tylko poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszych czasach, gdy czas i zasoby są na wagę złota, może być to kluczem do sukcesu w marketingu.