Jak pozyskiwać informacje o słowach kluczowych do planowanej kampanii SEO?
Przygotowanie kampanii promocyjnej SEO dla wybranej firmy, sklepu internetowego czy usługodawcy z dowolnej gałęzi gospodarczej wymaga sprawnego i kreatywnego operowania hasłami. W danych czasach, gdy głównym nośnikiem reklamy była prasa oraz telewizja – rolę słów kluczowych pełniły slogany umieszczane na banerach i w treściach reklam mówionych. Dziś, ich większe natężenie zauważa się w elementach kampanii SEO, przeprowadzanych w oparciu o unikalne treści, ze wskazaniem na wysoki stopień nasycenia hasłami.
Kampanie SEO – szukamy narzędzi
Tworząc kampanię SEO od podstaw, każdy specjalista powinien realnie rozejrzeć się za tym, czego konkretnie poszukują potencjalni odbiorcy na produkty, bądź usługi. Do przeprowadzenia kampanii SEO służyć nam będa odpowiednio dobrane narzędzia w postaci planerów słów kluczowych. Dostęp do danych otrzymujemy poprzez opłacenie kampanii Google Ads.Do długotrwałej analizy niezbędne będą narzędzia płatne, choć bywa i tak, że w niektórych przypadkach triale, wersje próbne i darmowe – mogą wystarczyć. Ale nie jest to regułą.
Słowa kluczowe pod SEO – działanie intuicyjne
Zdobywając określone narzędzie do zarządzania słowami kluczowymi (Senuto, Semstorm, etc.), możemy je przepytać o wybrany zestaw słów. Narzędzie może nam również podpowiedzieć poszczególne słowa kluczowe, ściśle łączące się z danym hasłem. Domyślne działanie bazy słów kluczowych jest ogromnym ułatwieniem w pracy każdego pozycjonera. Wyniki pokazują się już po automatycznym posortowaniu z klucza liczby wyszukiwań, na podstawie osiągniętej wcześniej popularności przez dane słowa. System może zaprezentować nam słowa niezawierające ilości znaków w jednym ciągu.
Praca z frazami konkurencyjnymi – jak stać się w sieci lepszym od innych?
Wiedza na temat słów kluczowych stosowanych przez naszą konkurencję jest niezbędna, by polepszyć naszą pozycję w Google i w innych, mniej popularnych wyszukiwarkach. Także przy użyciu narzędzi typu Senuta czy Ahrefs sprawdzimy, na jakie popularne słowa pokazuje się w wyszukiwarkach określone hasło domeny konkurencji. Jeśli strona, którą prowadzimy, jest szeroko rozbudowana i wymaga regularnych działań w zakresie SEO, możemy zdecydować się na profesjonalną analizę gap. Umożliwia ona sprawdzenie na które frazy pokazują się domeny konkurujące z nami i dlaczego nasza strona nie trafiłą jeszcze do ścisłego top20. Będziemy mogli bliżej zaznajomić się z koniecznością jak najszybszego zindeksowania naszej strony na wybrany temat. Od zgłębienia wiedzy do zastosowania jej w praktyce jest już niedaleka droga. Bez dobrze dobranych słów kluczowych nie ma mowy o profesjonalnej optymalizacji i pozycjonowaniu strony internetowej. Jeśli ktoś proponuje Wam szereg zabiegów “na skróty” i najczęściej “bezpłatnie” lub “za połowę ceny” – bądźcie ostrożni! Frazy kluczowe zaliczamy do elementów architektury informacji w Internecie, gdzie pełnią rolę właściwie dobranych etykiet, stanowiących odnośniki do poznania dalszych etapów prezentowanych treści.