Kiedy zgłosić się do agencji marketingowej? Sygnały, że twoja marka potrzebuje pomocy



W świecie biznesu często panuje przekonanie, że marketingiem marki może zająć się każdy. Czy takie podejście rzeczywiście przynosi oczekiwane rezultaty w postaci większej konwersji lub podnosi świadomości marki wśród odbiorców?
Często okazuje się, że próby samodzielnego zarządzania marketingiem mogą ograniczyć możliwości rozwoju firmy i ograniczać jej potencjał.

Kiedy twoja marka powinna zdecydować się na skorzystanie z usług agencji? Wybrać agencję marketingową, reklamową czy kreatywną? Odpowiedź może zaskoczyć.

Twoja marka potrzebuje wsparcia?



Decyzja o skorzystaniu z usług agencji marketingowej jest kluczowa dla właściciela marki w momencie, gdy potrzebna jest kompleksowa wiedza, która idzie w parze z kreatywnością.
Gdy brakuje czasu, zasobów lub specjalistycznej wiedzy, agencja marketingowa może być doskonałym partnerem w rozwoju skutecznych strategii marketingowych.
Szczególnie przy wdrażaniu nowego produktu, projektowaniu nowych opakowań, planowaniu kampanii promocyjnych, komunikacji czy też potrzebie rebrandingu istniejącej marki, wsparcie zewnętrznej agencji może przynieść znaczące korzyści w postaci lepszego zrozumienia rynku i grupy docelowej.
Sygnały, które świadczą o potrzebie zgłoszenia się do agencji Kiedy skorzystać z usług agencji?

  • Wdrażanie nowej marki/produktu lub rebranding dotychczasowej marki,
  • Obserwowanie braku skuteczności w dotychczasowych działaniach online i offline,
  • Potrzeba specjalistycznej wiedzy, gdy brakuje wewnętrznych zasobów, by zająć się konkretnymi obszarami marketingu, takimi jak SEO, analiza konkurencji i rynku, social media czy programowanie stron internetowych,
  • Planowanie strategii komunikacji, promocyjnej, itp.,
  • Zarządzanie kryzysowe, dbanie o PR,
  • Potrzeba długoterminowej współpracy,
  • Wsparcie w tworzeniu treści.

Czym różnią się od siebie agencje ds. marketingu?



Wybór odpowiedniej agencji zależy od twoich konkretnych potrzeb i celów biznesowych.
Agencja marketingowa skupia się na szerokim spektrum działań, obejmujących strategię, analizę rynku, branding, SEO i inne aspekty marketingowe.
Agencja reklamowa skoncentrowana jest głównie na promocji, komunikacji wizualnej, tworząc kampanie reklamowe, kreując treści i zarządzając kampaniami reklamowymi.
Z kolei agencja kreatywna specjalizuje się w innowacyjnych pomysłach i nietypowych rozwiązaniach, skupiając się na tworzeniu unikalnych treści i wyrazistych koncepcjach.

Warto znać różnice między różnymi rodzajami agencji i wiedzieć, w jakich działaniach się specjalizują. Jednakże definicje te są płynne i nie tak szablonowe, bowiem agencje kreatywne mogą w pełni realizować zakres usług agencji marketingowych i reklamowych.

Terminy są ważne!



Gdy już podjęłaś/podjąłeś decyzję o wyborze agencji, weź pod uwagę czas potrzebny na wykonanie projektu. Wczesne skontaktowanie się z agencją pozwala na wypracowanie spójnej strategii, dopasowanie koncepcji do celów, wartości i misji Klienta oraz zostawia kilka dni na ewentualne uwagi i poprawki projektu. Kiedy projekt jest pilny, istnieje większe ryzyko popełnienia błędów lub dodatkowego stresu.
Mało czasu? Dla nas to nic strasznego Na pewno o tym pisać?
Kiedy masz do czynienia z napiętym harmonogramem i krótkim terminem, dla naszej agencji to nie jest żadna przeszkoda w realizacji powierzonych zadań. Twój projekt stanie się dla nas wyzwaniem, któremu na pewno będziemy chcieli sprostać.

Krótki czas na realizację twojego celu nie jest dla nas straszny; jest bodźcem do intensywnej pracy, kreatywnego myślenia oraz mobilizacji zespołu, aby dostarczyć projekt najwyższej jakości nawet w najbardziej ograniczonym czasie. Elastyczność i profesja to fundamenty, na których budujemy naszą pracę, dlatego nawet w obliczu krótkich terminów, możesz być pewien, że nasza agencja sprosta oczekiwaniom, i dostarczy efekty, które odmienią twoją markę.

Poczuj Flow!


Agencja marketingowa Creative Flow zajmie się wszystkim i to dosłownie. Jesteśmy agencją kreatywną, która wdroży w życie każdą inwencję twórczą. Realizujemy marketing 360 czyli do marketingu podchodzimy w sposób holistyczny.

Agencje kreatywne stanowią kompleksowe centrum innowacyjnych rozwiązań w sferze komunikacji i marketingu. Ich wszechstronność objawia się poprzez tworzenie strategii komunikacji, rozbudowanych identyfikacji wizualnych oraz kreowaniem stron internetowych czy nawet – spotów reklamowych.

Działalność agencji kreatywnych wykracza poza tradycyjne, sztywne ramy zwykłych agencji skupionych na jednym obszarze marketingu. Jest to prawdziwe centrum kreatywności, które nie tylko formuje wyjątkowe kampanie reklamowe, lecz także integruje wszystkie aspekty komunikacji marki, tworząc spójne i efektywne strategie wizerunkowe zarówno online, jak i offline.
Zdolność do kompleksowego i kreatywnego podejścia, łącząc w sobie różnorodne specjalizacje, pozwala nam na zaspokojenie wszystkich potrzeb naszego Klienta.

Jeśli czujesz, że potrzebujesz kompleksowego wsparcia swojej marki, skontaktuj się z nami.


Sprawdź, na co nas stać!