Menadżer Firmy na Facebooku – konfiguracja i używanie

Menadżer Firmy jest to narzędzie Facebooka, którego zadaniem jest ułatwienie organizacji własnej firmy. Dzięki temu narzędziu jesteś w stanie zrzeszać wszystkie swoje najważniejsze kampanie i profile w jednym miejscu, co daje nam poukładane zasoby biznesowe na FB. Jeśli Twój biznes posiada konto na tym portalu, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. W kilku prostych krokach postaramy się objaśnić jak odpowiednio skonfigurować profil na Facebooku i opowiemy o kilku ważnych funkcjach.

Co to jest Menadżer Firmy/Business Manager

Facebook tłumaczy nam, że nasz Menadżer Firmy jest to nic innego jak punkt kompleksowej obsługi do zarządzania materiałami/narzędziami dla biznesu oraz jego zasobami i dostępem pracowników do tychże zasobów. Można zdecydowanie powiedzieć, że w Menadżerze Firmy da się zarządzać wszelkimi działaniami marketingowymi i reklamowymi.

Kilka kluczowych funkcji Business Manager’a

  • Twoja działalność jest odseparowana od konta osobistego i dzięki temu nie musisz obawiać się, że wstawisz coś, nie na tym profilu co trzeba
  • Dzięki szczegółowym raportom, które otrzymujesz od Facebooka, możesz kontrolować jak działa Twój profil i stwierdzić, czy reklamy ustawiane przez Ciebie są skuteczne i przynoszą korzyści
  • Udostępnia agencjom reklamowym i partnerom dostęp do Twoich stron, ale bez przekazania własności zasobów
  • Twoje informacje osobiste nie są ujawniane Twoim kolegów z pracy. Widoczne są tylko najpotrzebniejsze dane – imię, nazwisko, adres e-mail i konta reklamowe

Menadżer Firmy na Facebooku

Konfiguracja Menadżera Firmy Facebooka

Jak utworzyć konto w Menadżerze Firmy

Jeśli chcesz utworzyć konto w Menadżerze Firmy to koniecznie musisz posiadać profil prywatny założony na Facebooku, a tym samym potwierdzić swoją tożsamość. Następnie wejdź na stronę – https://business.facebook.com/ i kliknij duży przycisk w prawym górnym rogu „Utwórz konto”. W rubrykach, które pojawią się po kliknięciu wpisz dane o które prosi Facebook – nazwę firmy/profilu, imię i nazwisko oraz adres e-mail (to na niego będą przychodzić wszystkie powiadomienia odnoszące się do Twojego konta). Kolejno kliknij „Dalej” i wprowadź dane firmy – adres, numer telefonu i stronę www, z którą profil FB chcesz powiązać. Ważnym punktem jest również określenie, czy będziesz używać tego Menadżera Firmy do promowania własnego biznesu, czy też do świadczenia usług innym firmom. Gdy spełnisz wszystkie wytyczne kliknij przycisk „Prześlij”. W skrzynce odbiorczej adresu mailowego, który podałeś powinna pojawić się wiadomość – kliknij „Potwierdź teraz”

Jak dodać stronę firmy na Menadżera Firmy

W tym podpunkcie powiemy jak dodać stronę do Menadżera na kilka sposobów. Jeśli posiadasz już profil firmy, bo stworzyłeś go wcześniej wystarczy, że go dodasz, a jeżeli nie to wybierz opcję „Utwórz nową”. Jeśli masz zamiar prowadzić kilka profili dla klientów zewnętrznych to w tym momencie możesz ich również poprosić o dostęp do stron – „Żądaj dostępu”.

Zakładamy, że Twoja firma ma już profil na Facebooku i powiemy jak ten profil w panelu Business Managera dodać:

  • Kliknij „Dodaj stronę” i następnie ponownie „Dodaj stronę”
  • Wpisz w odpowiednim polu nazwę swojego profilu (już w trakcie wpisywania powinna się pojawić automatycznie). Teraz kliknij „Dodaj stronę”, a jeśli jesteś administratorem danej strony to zatwierdzenie nastąpi w moment.
  • Jeśli masz więcej niż jedną stronę to oczywiście postępuj z nimi identycznie co w tym przypadku

To już koniec. Mamy nadzieję, że pomogliśmy i poszło Ci dość sprawnie. Teraz pozostaje nam zaprosić Cię do zapoznania się z resztą naszych artykułów ;).