Narzędzia marketingowe, które warto znać!

Niezależnie od działalności jaką prowadzisz, warto abyś przyjrzał się temu, co pomoże się jej rozwinąć. Dobry marketing pozwala firmie „wbić się” w podświadomość klienta. A dobry marketing, czyli jaki? Taki, który wykorzystuje efektywne narzędzia. Do przeglądu statystyk, kreowania wartości i dostarczeniu jej do klienta. Na każdym etapie działania, skuteczność podniesie wykorzystanie programów, które dziś są na wyciągnięcie ręki. Dziś przedstawimy przydatne narzędzia, łatwo dostępne i dla każdego. To zaczynamy!

Dobry research to podstawa

Z pewnością zastanawiasz się co zrobić, aby przyciągnąć większą uwagę klienta. Gdy będziesz o tym myślał, dodaj do tego program, który ułatwi Ci to zadanie. Pomocny okaże się Google Trends. Dzięki niemu szybko odnajdziesz popularne frazy, wyszukiwane na stronach przeglądarki internetowej. Ten prosty i bezpłatny program już na początkowym etapie pozwala rozwinąć skuteczną działalność odpowiadającą na potrzeby klienta. Zastosuj popularnie wyszukiwane frazy, a dzięki temu zdobędziesz więcej wyświetleń i większe zainteresowanie.

Jeśli chcesz, aby Twoja działalność rozwinęła się w mediach społecznościowych, przyjrzyj się możliwościom Buzzsumo. Świat social mediów staje się coraz bardziej wymagający. Jest przy tym ważnym źródłem, dzięki któremu firma zdobywa swoją popularność. Dlaczego? Aktywność w mediach społecznościowych to sposób na pogłębianie relacji z klientem. Zgłębianiu tej relacji pomoże wiedza na temat tego, co klient lubi, a czego nie. Program Buzzsumo pozwala odkryć jakie treści w social mediach są dzisiaj „na wagę złota”. Dzięki temu będziesz wiedział, co Twój klient w wolnym czasie przegląda. Taki trik na pewno przyda się też przy wyborze influencera – interesuj się autorami ciekawych treści. Obserwuj ich, a w razie pewności zaproponuj współpracę. Pamiętaj, influencer może dziś naprawdę wiele.

Podążaj za światem estetyki

Spójrz na możliwości jakie daje Internet. Wiele osób, które myśli o nienagannym zdjęciu czy grafice, myśli o Photoshopie. Owszem, program ten to produkt z najwyższej półki, który jest ceniony przez profesjonalistów na całym świecie. Właśnie, profesjonalistów… a to oznacza, że nie jest on dostępny dla każdego. Oczywiście, jeśli chcesz, możesz poznawać tajniki świata Photoshopa, ale jeśli nie miałeś z nim wcześniej styczności, odpuść. Czasem lepiej jest zlecić pracę komuś, kto wykona ją o wiele lepiej. Ostatecznie takie rozwiązanie okazuje się dużo tańsze i przynosi dużo większą korzyść. Jeśli jednak z pewnych powodów chcesz tworzyć własne grafiki, spróbuj swoich sił w bardzo przystępnym programie o nazwie Canva. Program ten jest dostępny zarówno w wersji podstawowej jak i zaawansowanej (za zaawansowaną trzeba oczywiście nieco zapłacić 😉). Ogromnym plusem Canvy jest jej intuicyjność. Łatwo jest się jej nauczyć, a sama praca nad projektem staje się przyjemnością. Wymiary graficzne pozwalają na zrobienie m.in. kartek okolicznościowych, plakatów, prezentacji, postów, dokumentów… i wielu innych projektów, które przydadzą Ci się w codziennej pracy.

Przydatne okażą się też programy, na których możesz pobierać i korzystać ze zdjęć. Jeśli nie w Canvie, możesz je poszukać na bezpłatnej platformie Pexels, bądź też kupować licencje na płatnej Fotolii. To bardzo przydatne narzędzia – oszczędzą czas i urozmaicą efekty graficzne Twojej pracy 😊

Zadbaj o jakość swojego przekazu

Graficzny przekaz to jedno, ale „lekkie pióro” to drugie i jest równie ważne dla zainteresowania oka odbiorcy 😉 Niestety nie każda firma zwraca na to uwagę. A powinna! Bo rażące błędy na plakacie, ogłoszeniu, czy poście to nic dobrego. One przyciągają uwagę po to, aby za chwilę odstraszyć. Szanuj więc swoją pracę i nie pozwól aby klient poczuł, że lekceważysz go swoim niedbalstwem. Skorzystaj z programu Ortograf, który sprawdza nie tylko błędy ortograficzne, ale również stylistyczne, gramatyczne i typograficzne. Wystarczy, że przekopiujesz swój tekst do sprawdzenia, a program automatycznie przekaże Ci feedback na temat tego, co napisałeś. Podobnie działa program Zecerka. Jej możliwości ograniczają się jednak do interpunkcji i typografii.

A jeśli chcesz być pewien, że Twoja firma kieruje zrozumiały przekaz skorzystaj z korekty, którą oferuje Jasnopis. Program analizuje użyty język np. oblicza średnią długość zdań i akapitów, ustala statystykę użycia konkretnych środków językowych, zaznacza trudne wyrazy i podpowiada jakimi synonimami można je zastąpić. Jasnopis daje całościowy pogląd na wygląd tekstu. Jak widać nie trzeba być pisarzem, żeby poradzić sobie z pisaniem. Wszystko to dzięki wymienionym programom, z których – co najważniejsze – możesz korzystać zupełnie za darmo.

Pracuj i oszczędzaj z Google

Kto powiedział, że aby być profesjonalistą trzeba mieć wykupiony pakiet Office? Korzystanie z bezpłatnych aplikacji pozwala na podobną skuteczność. Świetnie sprawdzają się gotowe arkusze, które przygotował Google. Twoje konto nie służy w końcu tylko do wymiany wiadomości. Google pozwala na tworzenie zarówno dokumentów tekstowych, jak i kalkulacyjnych. Dzięki niemu zaplanujesz ważne spotkania, a także omówisz przez kamerę wszystkie kwestie związane z biznesem. To tylko kilka możliwości, a już wiele ułatwiają w codziennej pracy. Warto w nie „zainwestować” 😉

Badaj swoją efektywność

Tu znów na pierwszy plan wysuwa się Google i jego aplikacja Google Analytics. Stworzenie interesującej grafiki czy treści wcale nie musi wiązać się z dużą liczbą reakcji i wyświetleń na stronie. Czasem pozytywny odbiór rodzi się przede wszystkim u samego autora, jako subiektywna ocena jego pracy. Prawda może jednak okazać się zupełnie inna. Google Analytics pozwala na sprawdzenie profilu odbiorcy. Bierze pod uwagę wiek, płeć, czy pochodzenie użytkownika. Sprawdza ilość wejść na stronę, a także to, na jakim urządzeniu wyświetlała się treść.

Jeśli chcesz sprawdzić efektywność swojej marki, skorzystaj z programu Brand24. Dzięki niemu dowiesz się co mówi się o Twojej marce w Internecie. Brand24 dociera do wszystkich miejsc, w których w ostatnim czasie była o niej wzmianka. Plusem korzystania z tego programu jest brak naliczonych z góry opłat za dłuższy okres użytkowania. Istnieje tu zasada „pay as you go”, czyli płacisz w danym czasie, bez konieczności przedłużenia kolejnego okresu.

Jeśli kreujesz swoją markę na Facebook’u, korzystaj z Facebook Audience Insight. Program przypomina swoją strukturą Google Analytics, automatycznie podpowiada dane Twojego odbiorcy. Algorytm pozwala określić profile użytkowników, a wszystko po to, aby przyszły content interesował odbiorcę. Pamiętaj, analiza zasięgu dotarcia do użytkowników i badanie ich reakcji to w dzisiejszym czasie niezbędnik dla rozwoju każdej marki.

Korzystanie z dostępnych na rynku programów jest dzisiaj bardzo potrzebne. Dzięki nim zachowasz konkurencyjność oraz staniesz się atrakcyjny dla swojego klienta. Korzystaj z nich śmiało, a z pewnością rozwiniesz swoją działalność!