PODRÓŻ, KTÓRA EKSCYTUJE
Naszą przygodę z duńskim biurem podróży Albatros rozpoczęliśmy wspólnymi warsztatami strategicznymi, których przewodnim tematem było: „How to increase the business in Poland”.
Albatros Travel to największy skandynawski organizator wycieczek objazdowych. Od ponad 30 lat oferuje różnorodne programy wyjazdów po całym świecie dla spragnionych przygód turystów. To jeden z wiodących graczy na rynku skandynawskim w sektorze turystycznym.
WIEDZA PRZEDE WSZYSTKIM
Zanim przystąpiliśmy do kreacji kampanii wizerunkowej, w czasie 2-dniowych warsztatów pracowaliśmy wspólnie z klientem i domem mediowym nad takimi obszarami jak:
Ta podróż do wnętrza biznesu naszego klienta umożliwiła nam poznanie jego potrzeb, potencjału, mocnych i słabych stron konceptu, co pozwoliło na wygenerowanie niekonwencjonalnych pomysłów na komunikację marki na polskim rynku. Warto zauważyć że, w Skandynawii firma i jej produkty turystyczne są szeroko rozpoznawalne, jednakże w Polsce świadomość marki była znikoma.
Celem kampanii było więc zbudowanie rozpoznawalności marki wśród grupy docelowej, która ustalona została w ramach warsztatów. Ważnym aspektem było także zbudowanie zaufania do produktów i zachęcenie do zakupu kilku wybranych wycieczek.
KREACJA KONCEPCJI
Wiedza zebrana w trakcie warsztatów nie tylko pomogła klientowi uporządkować jego biznes w Polsce, zlokalizować obszary, w których warto wprowadzić optymalizacje czy innowacje w sprzedaży usług, ale również nam jako agencji dała wgląd w DNA marki, jej wartości oraz pomogła ustalić cenne insighty konsumenckie, na których potem oparliśmy komunikację w prowadzonej kampanii.
Po analizie materiałów warsztatowych i przygotowaniu dokumentu strategii komunikacji marki przystąpiliśmy do najbardziej ekscytującego punktu całego procesu - kreacji.
Komunikację wizualną kampanii oparliśmy na claimie „Nowe oblicza podróży” wskazując na bardzo istotną wartość marki Albatros, która zapewnia swoim klientom niezapomniane przeżycia, wrażenia podczas wspólnych egzotycznych podróży.
To nie są zwykłe wycieczki all inclusive, których główną atrakcją jest leżenie na plaży z drineczkiem z palemką.
To moc niezapomnianych wrażeń, poznawanie zwyczajów, ludzi i ich historii, smakowanie lokalnych potraw w trakcie wycieczek objazdowych.
Nasza kreacja miała oddać ducha i klimat tych przygód.
Wykorzystanie do kreacji key visuali zdjęć „tubylców” w połączeniu z magią kolorów, mocnych wyrazistych form graficznych wprowadzało naszego odbiorcę w świat tajemniczych pociągających wypraw.
Sukces kampanii to nie tylko trafione, przyciągające uwagę kreacje, które oczarowując klienta zachęcają go do przysłowiowego „klika” i wciągają w dalszą narrację na landing page kampanii czy stronie internetowej. To oczywiście połowa sukcesu. Druga połowa zwycięstwa to dobrze zaplanowane media.
Gdzie wyeksponować kreację aby trafić z komunikatem do właściwego odbiorcy? Jakich komunikatów użyć, aby zachęcić go do pozostania z naszą marką trochę dłużej niż 3 sek, aż wreszcie jak prowadzić narrację zarówno wizualną i contentową, aby rozkochać swojego klienta na tyle, aby krótki, namiętny romans internetowy przerodził się w stabilny i trwały związek?
Te wszystkie wyzwania stały przed nami w trakcie trwania kampanii, którą na bieżąco optymalizowaliśmy, monitorowaliśmy, aby na koniec jej trwania z dumą uznać, iż wszystkie
postawione cele wizerunkowe i sprzedażowe zostały zrealizowane.
EFEKT SYNERGII
Wyznaczenie KPI kampanii, kreacja key visualu, claimu reklamowego, zaplanowanie kanałów komunikacji, tonality przekazu, dobór odpowiednich mediów, osadzenie kampanii w czasie i bieżące monitorowanie jej przebiegu to najważniejsze składniki sukcesu każdego marketingowego case’u.
Najwspanialsza kreacja nie zadziała, jeśli pokażemy ją niewłaściwej grupie docelowej, a największe budżety nie zadziałają, jeśli linia kreatywna nie uwiedzie swoim wdziękiem i nie skradnie serca swego odbiorcy.