Tradycyjna zdrapka w mobilnej formie
Kto nie widział papierowych zdrapek? Owiane aurą tajemnicy i zaskoczenia zachęcają do zabawy – odkrywania informacji o nagrodach… lub przegranej.
Delikatesy Centrum – sieć sklepów spożywczych oferująca również szereg usług dodatkowych – postanowiły ułatwić swoim klientom udział w akcji polegającej na zdrapywaniu losów poprzez przeniesienie wszystkich informacji o działaniach i zdobytych nagrodach do znanej im już aplikacji Delikatesy Centrum. Wyeliminowali tym samym konieczność zachowania odkrytych biletów loteryjnych poświadczających wygraną.
DRESZCZYK EMOCJI
Dreszczyk emocji towarzyszył nie tylko “zdrAPPującym” klientom, ale również nam, kiedy projektowaliśmy key visual loterii i opracowywaliśmy jej mechanizm.
Pracę zaczęliśmy właśnie od przygotowania schematu przeprowadzenia klienta przez cały proces. Opieraliśmy się na dogłębnym zrozumieniu potrzeb współczesnych konsumentów, którzy lubią mieć zawsze wszystko pod ręką i unikają skomplikowanych warunków wzięcia udziału w loterii.
NASZE WYZWANIE
Wyzwaniem była modyfikacja mechanizmu znanego z tradycyjnej formy i wdrożenie go w aplikacji mobilnej. Mieliśmy na uwadze fakt, że zwykle już sam bilet loteryjny wywoływał pozytywne odczucia – podekscytowanie, ciekawość, radość. Tutaj wszystko (tzn. otrzymanie losu, zdrapanie go, informacja o wygranej/przegranej) było w postaci elektronicznej.
Następny krok polegał na opracowaniu key visualu, który oddawałby te emocje za pomocą obrazu i zachęcał do… “zdrAPPywania”. Jednocześnie konieczne było dopasowanie projektu do istniejącej już identyfikacji wizualnej aplikacji i sieci sklepów. Efektem były pasujące kolorystycznie elektroniczne losy, pod którymi ukrywały się symbole nagród – tak jak w tradycyjnej formie!
EFEKTY
Efekty tej ciekawej i kreatywnej akcji były niezmiernie zadawalające i satysfakcjonujące zarówno Klienta jak i naszego działu kreatywnego. Cała mechanika konkursu, jej oprawa graficzna i odpowiednio poprowadzona komunikacja marketingowa zaprocentowała realizacją wszystkich założonych przez Klienta KPI. Liczba pobrań aplikacji mobilnej oraz nowych aktywnych użytkowników diametralnie wzrosła i ta tendencja utrzymuje się cały czas, a wzrost częstotliwości wizyt w aplikacji wzrósł o 50%.
Po sukcesie pierwszej edycji „ZDRAPPki” wdrożyliśmy wspólnie Klientem kolejną edycję tej niezwykle skutecznej formy komunikacji marketingowej.
Czy wzięlibyśmy udział w takiej loterii? Z pewnością! Mechanizm był atrakcyjny dla klientów i nie wymagał od nich spełnienia licznych zasad. Wszystkie informacje o użytkowniku oraz zdobytych nagrodach miał zawsze pod ręką! Cieszymy się, że mogliśmy stworzyć projekt sprawiający tyle radości!