To odczucie niemal mistyczne, kiedy ma się szansę stworzyć coś zupełnie od podstaw. Dać się porwać wyobraźni i nie stawiać jej granic. Tak właśnie było w przypadku projektu tworzonego dla największego w Polsce dewelopera - Echo Investment. Nazwa, logo, identyfikacja wizualna, hasło i cała filozofia miejsca – od tego rozpoczęliśmy, a to zaowocowało trwającą współpracą i nowymi wyzwaniami.
TAK SIĘ ZACZĘŁO
Brief potrafi ekscytować. Tak było i tym razem. Wizja Klienta odnośnie powstającego w Łodzi miejsca miała w sobie wiele potencjału i rozbudziła nasz apetyt na tworzenie projektów zupełnie unikalnych. Miasto powszechnie kojarzone z kreatywnością zasługuje na unikalne przestrzenie, które będą sprzyjać jej rozwojowi. A te przestrzenie muszą mieć swój własny głos. Każda z osobna i wszystkie razem.
Pracę rozpoczęliśmy od analizy rynku. Prześledziliśmy komunikację wizualną i treściową konkurencji, by mieć pewność, że zrealizujemy cel – stworzymy odważną, wybijającą się i niebanalną kreację, która odda charakter powstającej w Łodzi przestrzeni.
KONCEPCJA
Punktem wyjścia do stworzenia identyfikacji wizualnej było wymyślenie nazwy. Naszym słowem kluczem, istotą koncepcji stało się połączenie, które wynika z natury samego miejsca. Miejsca, które ma skupiać w sobie różnorodne funkcje. Efektem naszych burzliwych, ale wciąż twórczych dyskusji jest Fuzja, rozumiana jako płynne połączenie i stopienie się w całość.
Zbudowaliśmy pierwszy fundament i przyszedł czas na kolejny – logo. Dwie koncepcje oraz hasło, które wszystko tłumaczy, a jednocześnie jest dopiero początkiem opowieści: „Miejsce, które łączy”. Właśnie o to chodziło. Projekt logo to przykład minimalizmu, który ukrywa w sobie dodatkowy komunikat. Fuzja to miejsce, gdzie liczę się Ja, czyli Ty J Twoje potrzeby, Twój komfort, Twój dobry nastrój. Tutaj możesz być sobą, i wyrażać swoje Ja, bo to miejsce otwarte na każdego.
Fuzja miejsc, obszarów, aktywności. Skupienie różnorodności w jednym punkcie. Wchłonięcie wszystkich pozytywnych wartości miasta i jego twórczych mieszkańców przez miejsce, które szanuje historię, ale otwiera się na nowe perspektywy.
Dlatego właśnie w płaszczyźnie wizualnej w Fuzji spotykają się przeróżne kształty i kolory, kontrasty, które wzajemnie się uzupełniają i harmonijnie współistnieją.
WYGRALIŚMY POMYSŁEM
Pomysł i koncepcja zarówno w warstwie słownej, jak i wizualnej była dobrze przemyślana i była wynikiem analizy oczekiwań Klienta. Nie dopisaliśmy do niej znaczenia, nie dorobiliśmy filozofii. Opowieść o tym wyjątkowym miejscu naturalnie rodziła się w naszych głowach razem z całą koncepcją. Gotową i spójną ideę zaprezentowaliśmy Klientowi, którego udało się nam zaskoczyć, ale było to zaskoczenie pozytywne.
Wspólnie zaczęliśmy tworzyć Fuzję.
FORMY KOMUNIKACJI
W zależności od potrzeb wynikających z poszczególnych etapów kampanii byliśmy odpowiedzialni za tworzenie spójnych z identyfikacją wizualną projektów na określone nośniki. Stworzyliśmy dziesiątki banerów internetowych zawierających przekaz zarówno w warstwie wizualnej, jak i treściowej.
Przygotowaliśmy projekt strony internetowej poświęconej Fuzji oraz napisaliśmy do niej treść, która stylem odpowiadała opracowanej przez nas całościowej koncepcji.
Zaprojektowaliśmy katalog tematyczny i w całości przygotowaliśmy copy, by przybliżyć światu ideę tego wyjątkowego miejsca.
W Łodzi oraz Warszawie można było zobaczyć stworzoną przez nas wielkoformatową, outdoorową reklamę, a także usłyszeć napisany przez nas spot radiowy.
Do naszych zadań należał także projekt stoiska targowego oraz jego elementów.
KREATYWNOŚĆ I OTWARTOŚĆ
Bez względu na rodzaj materiału wspierającego poszczególne etapy kampanii, zachowaliśmy spójność przy jednoczesnym, stopniowym wprowadzaniu nowych elementów identyfikujących markę i komunikujących jej wartości oraz cechy.
Fuzja to ukłon w stronę kreatywności, indywidualizmu i otwartości. I to wybrzmiało w każdym nowym projekcie, dlatego pod każdym z nich z radością, dumą (i nadzieją na więcej) stawiamy nasz autograf.