Codzienność może być pełna emocji!
SPLAT to firma zapewniająca profesjonalną pomoc w łagodzeniu dolegliwości jamy ustnej. Produkty oparte są na innowacyjnych recepturach potwierdzonych badaniami i certyfikatami.
Już na początku współpracy poczuliśmy miętę!
Stanęliśmy przed wyzwaniem opracowania strategii komunikacji marketingowej dla marki SPLAT Special na polskim rynku. Pierwszym krokiem było przeprowadzenie badań rynkowych, które umożliwiły przygotowanie najlepiej dopasowanej strategii pozycjonowania na rynku i przekazywania kluczowych komunikatów.
Następnie przeprowadziliśmy warsztaty strategiczne, dzięki którym zweryfikowaliśmy główne cele marki, w tym cele biznesowe, marketingowe, komunikacyjne i mediowe. Nie pominęliśmy doprecyzowania założeń rynkowych i budżetowych. Po omówieniu tych elementów mogliśmy określić sposób pozycjonowania marki i budowania jej świadomości, mając również na uwadze silną pozycję rynkową konkurentów. Szukaliśmy najbardziej efektywnych metod osiągnięcia poszczególnych celów komunikacyjnych, dzięki którym SPLAT Special mógłby wyróżnić się na ich tle.
Innym podjętym działaniem komunikacyjnym było dotarcie do potencjalnych ambasadorów marki (stomatologów i higienistek) oraz uzasadnienie ceny będącej oznaką profesjonalnej troski o zdrowie Polaków.
Naszym późniejszym zadaniem było opracowanie key visuali, które sprawią, że tak prosta, codzienna czynność jak mycie zębów stanie się ekscytującym wydarzeniem. Opieraliśmy się na sloganie: “Poczuj…”. Produktom miały towarzyszyć słowa: “Poczuj radość”, “Poczuj przygodę”, “Poczuj szczęście”… Kluczowym elementem zarówno strategii, jak i projektów, były więc emocje. SPLAT to przecież marka pełna energii, żywiołowa, ale także zmysłowa i naturalna.
Zmieniając w sloganie zaproponowane emocje, można było łatwo dopasować komunikaty tekstowe i wizualne do charakterystycznych cech oferowanych produktów, a także nadać dynamizm odpowiadający ich użytkownikom – osobom aktywnym, szukającym wrażeń.
Przygotowane key visuale miały podkreślać przyjemność, wprowadzać tajemniczość i zapewniać o bliskości natury będącej wynikiem stosowania naturalnych składników, olejków eterycznych i ekstraktów roślinnych.
Następnie przyszedł moment adaptacji naszych pomysłów na projekty strony internetowej, banery internetowe i do mediów społecznościowych. Nie pominęliśmy reklamy prasowej, ulotek ani mailingu. Ponieważ SPLAT jest firmą rodzinną i ceni pozytywne relacje z klientami, byliśmy również odpowiedzialni za przygotowanie stoisk podczas wydarzeń i koordynację działań.
Do pozostałych obszarów naszych zadań należały: SEO, content marketing, e-PR, PR produktowy, influencer marketing, e-commerce oraz trade marketing.
Efektem współpracy są materiały, w tym kilka key visuali, pokazujące 2 rzeczywistości: pierwszą – zwykłą, szarą, bez pasty SPLAT, i drugą – wręcz magiczną, do której przenosimy się, myjąc zęby produktami marki. W ten sposób mogliśmy pokazać, że mają one wpływ na nastrój klientów, którzy dzięki nim czują… radość!