Reklama na Facebooku – Konfiguracja Menadżera Reklam i przydzielanie dostępów

Jeśli już odpowiednio skonfigurowałeś swojego Menadżera firmy, to chętnie pokażemy Ci jak dodać konto reklamowe, tak być mógł dodawać posty sponsorowane. Postaramy się pokierować Cię krok po kroku, by wszystko było zrozumiałe.

W panelu Menadżera Firmy/Business Managera kliknij „Dodaj konto reklamowe” i „Utwórz konto”. Teraz na pierwszym planie powinien pokazać Ci się obraz z rubrykami do uzupełnienia – nazwa, czas, waluta, w jakiej będziesz dokonywać płatności, teraz kliknij przycisk „Dalej”. Wybierz opcję, która mówi, że będziesz używać konta reklamowego dla własnej firmy, a następnie kliknij „Utwórz”.

Potrzebujesz pomocy w zarządzaniu kontem reklamowym?
Oczywiście Facebook znalazł rozwiązanie tego problemu. Menadżer Firmy pozwala na dodanie pomocników, którzy mogą być jednakowo pracownikami, czy znajomymi, którzy chcą Ci pomóc w prowadzeniu firmy. To rozwiązanie pozwala na posiadanie sporej grupy ludzi, pracujących na rzecz firmy, ale z zachowaniem odpowiedniej hierarchii.

Reklama na Facebooku – Konfiguracja Menadżera Reklam

Jak skonfigurować swój zespół na Facebooku

W panelu Menadżera Firmy „Dodaj osoby”. W rubryce, która się pojawi, wpisz adres mailowy osoby z zespołu. W tym kroku dodajesz konkretne osoby, a nie firmy, agencje PR, reklamowe, czy kreatywne. Teraz możesz podjąć decyzję, jaką przestrzeń do racy dajesz swoim członkom zespołu. Jeśli uważasz, że osoba, którą zatrudniłeś nie zdobyła jeszcze odpowiedniego zaufania, to wybierz „Dostęp pracownika”, a jeśli darzysz kogoś bezgranicznym zaufaniem, to spokojnie możesz przydzielić tej osobie „Dostęp administratora”. Pamiętaj, żeby dodawać służbowe adresy mailowe, co na pewno ujednolici funkcjonowanie biznesowe. Teraz kliknij przycisk „Dalej”.

Po lewej stronie masz kilka pozycji do wyboru, wybierz zakładkę „Strony”. Wybierz, jakimi fanpejdżami ma się zajmować ta konkretna osoba, a Następnie za pomocą suwaków, które pojawiły się z prawej musisz wybrać, jakie otrzyma od Ciebie dostępy.

Wróć do zakładek z lewej strony i wybierz „Konta reklamowe” i po raz kolejny dostosuj dostępy do osoby. Jeśli już to zrobisz, kliknij „Zaproś”. Jeżeli chcesz dodać do swojego konta więcej osób, kliknij „Dodaj więcej osób”, a następnie „Gotowe”.

Teraz wystarczy poczekać na akceptację zaproszenia. Każda z zaproszonych osób musi potwierdzić, że zgadza się na przydzielenie dostępu do konkretnej strony i kliknąć zamieszczony w wiadomości link.

Jak usunąć osoby, z którymi już nie współpracujemy

Jeśli jakaś osoba nie będzie chciała już współpracować, to oczywiście Facebook daje możliwość usunięcia takiej osoby z listy uprawnionych do kontroli nad stroną. W panelu Menadżera Reklam wejdź w zakładkę „Ustawienia biznesowe”, a następnie „Osoby”. Wybierz osobę, którą chcesz pozbawić dostępów i kliknij „Usuń”.