Sposoby budowania wartościowego contentu

Budowanie wartościowego contentu to żmudna praca. Firmy zastanawiają się, jak rozmawiać ze swoimi odbiorcami, aby rozwiązywać ich problemy, inspirować do działania, ale przede wszystkim realizować cele marki/przedsiębiorstwa. Poniżej znajdziesz kilka naszych pomysłów, jak tworzyć treści, które pomogą Ci to osiągnąć.

Wartościowy content jest dopasowany do aktualnych potrzeb odbiorców

Podstawową zasadą tworzenia treści jest poznanie osób, do których chcesz dotrzeć. Zastanów się, jakie cele pragną zrealizować, co im w tym przeszkadza i jak zmieni się ich życie, kiedy osiągną sukces. Zacznij mówić ich językiem, rozmawiaj z nimi i poznawaj sposób, w jaki postrzegają świat. Jeśli nawiążesz z nimi nić porozumienia, odkryjesz kolejne tematy, które ich interesują i spełniają oczekiwania.

Przykuwaj uwagę

Dobry content powinien zwracać na siebie uwagę. Szukaj nowych tematów, pisz zwięźle i zrozumiale. Baw się stylem i formatem. Wyróżnikiem może być także sposób rozwiązania problemu lub zaspokojenia potrzeby.

Chcesz poznać kilka przykładów? Oto one:

  1. Piszesz teksty o kulisach funkcjonowania Twojej firmy? Czemu nie ubrać ich w formę kartek z pamiętnika umieszczanych w mediach społecznościowych?
  2. Prowadzisz kawiarnię i chcesz stworzyć coś, co przyciągnie klientów? Może podzielisz się przepisami na oryginalnie przygotowane kawy? Pewnie myślisz teraz o blogu firmowym, na którym mógłbyś je zamieszczać… A co powiesz na umieszczenie przepisów na filiżance?

To tylko niektóre pomysły! Być może masz już swoje? Koniecznie zapisz je na kartce lub w innym dowolnym miejscu 😉

Wywołuj reakcje

Wartościowa treść wywołuje emocje. Dlaczego? Jeśli dostarczasz ludziom tego, czego potrzebują, wywołujesz u nich określone odczucia, np.: radość, nadzieję, zaskoczenie. Utożsamiają się z Twoją treścią lub zupełnie się z nią nie zgadzają. Chcą dzielić się takimi emocjami (i contentem) z innymi, bo w ten sposób pokazują poglądy, z którymi się identyfikują.
W jaki sposób wywoływać emocje? Wróćmy tutaj do pierwszej zasady budowania wartościowych treści: poznaj swoich odbiorców. Nawiązuj do ich wątpliwości, bolączek i pasji. Opowiadaj historie, w których rozpoznają siebie. Pokazuj efekty.

Wartościowy content zawiera elementy graficzne lub nagrania audio

Aby urozmaicić swój materiał, dodaj zdjęcie lub grafikę, która wzmocni przekaz. Infografiki podsumowujące treść są świetnym rozwiązaniem, jeśli chcesz czytelnie i w łatwy sposób coś wyjaśnić. Możesz też zamieścić materiały wideo lub audio (np. podcasty), które zyskują na popularności.

Treści są uporządkowane (SEO)

Jak sprawić, aby treści były przejrzyste? Umieszczaj w nich słowa kluczowe, czyli takie, które opisują Twoją działalność. Takie frazy powinny się znaleźć w tytule (najczęściej jest to nagłówek H1), śródtytułach (nagłówki H2-H6) i pierwszym akapicie. Pamiętaj też, żeby nie przesadzić z ich ilością! Wystarczy kilka słów kluczowych na 1000 znaków.

Kolejnym istotnym czynnikiem w tym punkcie jest podział tekstu na mniejsze fragmenty, dzięki czemu łatwiej się go czyta i odnajduje istotne informacje. Szukaj synonimów, które w inny sposób określą to, o czym piszesz. Najważniejsze informacje zamieszczaj w pierwszej kolejności.

Tak naprawdę sposobów budowania wartościowego contentu jest wiele. Powyższe wskazówki mogą być inspiracją do własnych eksperymentów i sposobów dotarcia do wymarzonego klienta. Trzymamy za Ciebie kciuki! ☺