TikTok – szansa na rozwój Twojego biznesu?
TikTok szybko stał się jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie. Tym samym otworzył nowe możliwości dla tworzenia contentu w zupełnie innym wymiarze.
Na początku pojawienia się aplikacji, użytkownicy utożsamiali ją z pokoleniem Z, które stawia na energiczny przekaz zamknięty w krótkiej formie video w sieci.
Z upływem czasu, Tik-Tok zyskał zaufanie wśród szerszej grupy odbiorców, dając przestrzeń na rozwój zarówno marki osobistej, jak i biznesu. Jeśli do tej pory wzbraniasz się przed założeniem konta, pomyśl, że przez to tracisz swoich potencjalnych klientów. TikTok rośnie, a wraz nim liczba aktywnych profili i użytkowników, do których coraz trudniej będzie trafić. Dlaczego warto założyć konto firmowe na TikToku? Przeczytasz o tym w dzisiejszym artykule 😊
Czym różni się TikTok od innych platform społecznościowych?
TikTok to aplikacja społecznościowa, która pozwala użytkownikom tworzyć krótkie materiały video, w sam raz do szybkiego uchwycenia uwagi odbiorców. Tym, czym różni się od innych platform tj. Facebook, LinkedIn, czy Instagram to brak koncentracji na udostępnianiu zdjęć i tekstu. I choć Instagram szybko zareagował na obecność TikToka tzw. „Rolką” nie jest w stanie dać takich efektów w budowaniu zasięgu, ze względu na znacznie większą liczbę użytkowników.
Zrób pierwszy krok
Możesz pomyśleć, że masz już dość mediów społecznościowych i nie chcesz dodawać kolejnego konta do swojej listy. To całkiem normalna reakcja. Każdy na początku może obawiać się czegoś, co do tej pory było nieznane. Co więcej, prowadzenie kolejnego konta wiąże się z nakładem dodatkowej pracy. Zastanów się jednak, czy w dobie wysokiej konkurencyjności firm na rynku, nie warto ułatwić sobie proces dotarcia do grupy docelowej, poprzez próbę komunikacji „wciąż świeżym” kanałem. Komunikacja poprzez twórczość na TikToku to inwestycja służąca rozwojowi marki w dłuższej perspektywie. Nawet jeśli na samym początku nie zamierzasz udostępniać dużej liczby treści, zachęcamy Cię do założenia konta, aby zarezerwować nazwę użytkownika dla swojej firmy. To na wypadek, jeśli kiedyś zdecydujesz się tworzyć regularnie 😉.
TikTok = dostęp do odbiorców
Wiele firm już odniosło sukces i to nie tylko ze względu na kreatywność przekazu. TikTok posiada algorytm, który zapewni Twojej firmie łatwiejszy dostęp do odbiorców. Tego – jak wspomnieliśmy wcześniej – nie mają inne platformy. Aby zdobyć dziś na nich popularność trzeba zainwestować znacznie więcej czasu.
Dla firm najważniejsze powinny być… zasięgi. Dokładnie tak. Im większe zasięgi posiadasz, tym masz większą szansę na zatrzymanie uwagi klientów, pozyskanie nowych i budowanie ogólnej świadomości marki. TikTok stwarza także najlepszą okazję do zastosowania zabiegu marketingowego jakim jest storytelling. Stosując podejście skoncentrowane na video, jesteś w stanie opowiedzieć historię w najlepszy sposób.
Uwolnij swoją kreatywność!
TikTok oferuje swoim użytkownikom wyjątkowe wrażenia! Zdecydowanie wyróżnia się pod kątem dostępnych funkcji. Obejmują one możliwość tworzenia krótkich filmów poprzez strzelanie, dostosowywanie klipów, dźwięku, stosowanie efektów i szerokiej gamy filtrów w aplikacji. Kiedy używasz TikToka dla biznesu, Twoja strategia marketingu cyfrowego zdecydowanie podnosi swoją efektywność.
TikTok „słucha” użytkowników
Aplikacja znana jest również z dobrego słuchania opinii swoich odbiorców. Gdy aktywni użytkownicy polubią pewne funkcje lub trendy, TikTok powiększy je o kolejne, tak, aby umożliwić łatwiejsze tworzenie podobnych treści. Podobnie dzieje się w sytuacji odwrotnej. Jeśli nowa aktualizacja „nie przyjmie się”, platforma szybko dostosowuje ją do upodobań użytkowników. W ten sposób TikTok wyprzedza inne portale społecznościowe, stosując dedykowane podejście w relacji z użytkownikiem.
Gotów do tego, aby zacząć?
Startując z aktywnością na TikToku bardzo ważnym jest określić swoje cele. Zastanów się, z czym tak naprawdę chcesz trafiać do swoich odbiorców.
Cele realizowane poprzez budowanie przekazu mogą dotyczyć np. zwiększania świadomości marki, edukacji odbiorców, dotarcia do nowych klientów, zwiększania wyników sprzedażowych, czy kliknięć na stronie internetowej.
Nie musisz znać odpowiedzi od razu. Istotne jest, aby obrać początkowy kierunek, który położy fundament pod konsekwentną realizację Twoich planów.
No właśnie… konsekwencja. To kolejny element, którego musisz się trzymać jeśli chcesz zaistnieć i zdobyć uwagę szerokiego grona użytkowników.
Spójność jest kluczowa. Publikuj na bieżąco. Kiedy zaczynasz, możesz mieć wrażenie, że Twoje treści nie otrzymują wystarczającej uwagi. Nie zniechęcaj się. Pamiętaj: nie od razu Kraków zbudowano 😉. Zamiast irytować się na początkowe „niepowodzenia”, zwróć uwagę, które z Twoich treści przyciągają najwięcej uwagi, w jakiej formie są prowadzone. Następnie odpowiednio rozwijaj swoją strategię. Ostatecznie TikTok to jak każda platforma niekończący się cykl pracy. Przy odpowiednio włożonym wysiłku, efekty przyjdą same! Powodzenia! Życzymy samych, udanych „TikToków” 😉
Jeśli zastanawiasz się nad strategią dla swojej marki, nie wahaj się i napisz do nas.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji! W naszej ofercie znajdziesz usługi zarówno z zakresu video marketingu, jak również prowadzenia mediów społecznościowych.