NAJPIERW JĄ ZBUDUJ, A POTEM DO NIEJ MÓW – o budowaniu persony

Masz firmę. Uważasz, że jest wspaniała, a może wcale tak nie uważasz…? Grunt, że chcesz przekonać o tym innych, zareklamować się. Wymyślasz hasła, tworzysz listy zalet, starannie wygrzebujesz z pamięci wszystkie osiągnięte sukcesy i chcesz powiedzieć o nich światu. Niestety, świat nie jest zainteresowany.

Ale nie martw się.

Świat nie należy do Twoich zmartwień, bo to nie do niego masz mówić, ale do NIEJ. Do tej JEDNEJ JEDYNEJ, która Cię nie zawiedzie jeśli tylko dobierzesz odpowiednie słowa i wypowiesz je tak jak należy.

Kim jest ta wspaniała istota? To oczywiście PERSONA, czyli profil wymarzonego odbiorcy, takiego, na którego zainteresowaniu Ci zależy. Jeśli określisz kim jest, ułatwisz sobie proces formułowania komunikatu, który ma trafić do jego serca. To niezbędne w tworzeniu efektywnej strategii komunikacji.

Kreowanie persony to czynność sprowadzająca się w gruncie rzeczy do odpowiedzi na serię pytań:

Kim jest mój odbiorca?

To młoda kobieta, czy mężczyzna w średnim wieku? A może to zapatrzony w tablet nastolatek? Gdzie mieszka? W małej miejscowości, metropolii, a może codziennie budzi go pianie koguta? Ma rodzinę, czy jest wiecznym kawalerem? Jest wykształcony, czy to genialny samouk?

Czym zajmuje się mój odbiorca?

Jest prezesem, czy małym trybikiem w korporacyjnej machinie, a może prowadzi niewielką, niezależną firmę? Jakie są jego obowiązki i jaki opis stanowiska widnieje w jego umowie o pracę? Co robi w wolnym czasie?

Jakim człowiekiem jest mój odbiorca?

Ceni sobie spokój, a może wszędzie jest go pełno? Czym się interesuje, jakie ma nawyki?

Czego obawia się mój odbiorca i czego potrzebuje?

Czy oferowane przeze mnie produkty/usługi wyjdą naprzeciw jego potrzebom i pomogą w minimalizowaniu obaw?

Jaki jest status materialny mojego odbiorcy?

Może sobie pozwolić na luksusy, czy jest oszczędny? Musi utrzymać rodzinę, a może jest całkowicie zależny finansowo od rodziców?

To oczywiście nie wyczerpuje tematu. Tak naprawdę Ty decydujesz, które aspekty dotyczące persony są dla Ciebie istotne, bo do Ciebie należy jej wykreowanie. Jednak im bardziej szczegółowo określisz to do kogo chcesz skierować swoje słowa, tym łatwiej będzie Ci je wyartykułować w odpowiedniej formie i tym większe prawdopodobieństwo, że da Ci na nie satysfakcjonującą odpowiedź.

© Copyright 2019 Agencja Kreatywna Creative Flow - All Rights Reserved; Fot. Sylwia Adamczuk

agencja marketingowa, strony www, Identyfikacja wizualna, social media

Agencja Kreatywna Creative Flow

ul. Łąkowa 27D/58, 90-554 Łódź

794 790 299
794 790 298