Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

Nasze wyzwanie

Naszym wyzwaniem jako agencji kreatywnej było przygotowanie dla Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej koncepcji komunikacji marketingowej eventu dla branży lotniczej Routes Europe 2023. Celem naszego case’u było stworzenie spójnej linii kreatywnej różnych wydarzeń marketingowych, które odbywały się podczas trwającego 4 dni jednego z ważniejszych eventów w branży turystycznej a najważniejszego w branży lotniczej. Koncepcja graficzna obejmowała przygotowanie spójnego key visualu wszystkich materiałów marketingowych, projektu stoiska targowego, pomysłów na niestandardowe formy marketingu takich jak flash mob. Przez 4 dni w różnych centralnych miejscach Łodzi – EC1, Expo, Manufaktura, zabiegaliśmy o atencję naszych klientów, których przyciągaliśmy na nasze stoisko nie tylko ciekawą aranżacją stoiska targowego, profesjonalną obsługą, pyszną kawą i rewelacyjnymi nadmorskimi przekąskami, ale również fantastycznym wykreowanym przez nas hasłem reklamowym eventu, które zawierało w sobie całą esencję tego spotkania. Promowaliśmy zarówno gdańskie lotnisko, jak i cały region pomorza zamykając te 2 idee jednym spójnym claimem.

Nie zapomnieliśmy również o wieczornych eventach, które miały stworzyć niepowtarzalną nadmorską atmosferę i umożliwić nawiązanie cennych kontaktów.

Kim jest nasz Klient

Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna odpowiada za zintegrowane działania promocyjne na rzecz rozwoju i intensyfikacji ruchu turystycznego do regionu Pomorskiego. Ma formę stowarzyszenia, które powstało w listopadzie 2003 roku z inicjatywy 23 członków – założycieli. Organizacja łączy interesy lokalnych samorządów, środowiska biznesowego oraz naukowego, kreuje wizerunek województwa pomorskiego, rozwija współpracę zarówno z branżą, jak i środowiskiem turystycznym na różnych poziomach systemu zarządzania turystyką. Poprzez realizację własnych oraz zagranicznych projektów przyczynia się do promocji oferty turystycznej regionu.

Partnerem naszej współpracy z Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną był Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy oraz Województwo Pomorskie.

Nasze działania

Współpraca z Pomorską Regionalną Organizacją była dla nas nie tylko dużym wyzwaniem, ale przede wszystkim niezwykłą przygodą, w której tworzyliśmy wyjątkowe doświadczenia dla klientów targów. Od samego początku naszym priorytetem było stworzenie niezapomnianego wizerunku marki oraz projektu ekskluzywnego stoiska targowego. Zadanie to wymagało opracowania kilku wersji zarówno key visualu, jak i projektu stoiska. Poprzez prezentację folderów, przedstawiliśmy cztery różnorodne propozycje KV – wizerunku marki. Nasze oryginalne hasło reklamowe, “Where The Sea Meets The Sky”, w doskonały sposób łączyło piękno morza z magicznym światem lotnictwa, w doskonałym nawiązaniu do tematyki targów. Nie zapomnieliśmy również o przygotowaniu wyjątkowych storyboardów, które miały na celu przedstawienie naszych pomysłów.

W kolejnym etapie pracy poświęciliśmy się projektowaniu oraz realizacji zaproszeń w wersji elektronicznej, drukowanej oraz stworzeniu eleganckiego katalogu o 20 stronach, pełniącego funkcję folderu promocyjnego. Nasze starania obejmowały następujące czynności: projekt, adaptacja wybranego layoutu, kompozycja typograficzna tekstów, kompozycja zdjęć, skład, przygotowanie do produkcji, korekcja kolorystyczna zdjęć, końcowy skład tekstów, przygotowanie dokumentu w postaci niezbędnej do produkcji, końcowa weryfikacja kolorystyczna i danych. Ponadto przetłumaczyliśmy teksty na język angielski, aby dostarczyć pełne zrozumienie treści folderu zagranicznym klientom i partnerom.

Niewątpliwie, jednym z największych wyzwań było stworzenie projektu stoiska targowego. Nasza koncepcja opierała się na dwóch oddzielnych, lecz doskonale zintegrowanych częściach. Zdecydowaliśmy się na stworzenie stoiska przypominającego kadłub samolotu, podzielonego na dwie strefy. Pierwsza część miała pełnić funkcję informacyjną i promocyjną, natomiast druga była przeznaczona aspektom biznesowym, oferując przestrzeń gastronomiczną, wygodne miejsca do odpoczynku oraz naturalne akcenty roślinne. Obie części zostały ze sobą połączone, aby umożliwić płynne przechodzenie między nimi dla gości targowych. Elewacja stoiska utrzymana była w niebieskiej kolorystyce, ze starannie wyciętymi okienkami samolotowymi, natomiast wnętrze zaprezentowane zostało w połączeniu bieli i drewnianych elementów. Wszystko to dopełnione zostało oznakowaniem logami Województwa Pomorskiego oraz Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

Projekt stoiska to jednak tylko wierzchołek góry lodowej. Byliśmy również odpowiedzialni za jego budowę i ekspozycję na targach. Podsumowując, wykonaliśmy następujące zadania: opracowaliśmy koncepcję stoiska oraz wizualizacje, stworzyliśmy projekt wykonawczy, odpowiedzialni byliśmy za profesjonalne wykonanie samego stoiska, a także za dostarczenie mebli, takich jak sofa, stolik kawowy, stolik barowy, 2 fotele, 3 hokery, oraz dwa ekrany TV o przekątnej 85 cali. Nasza praca objęła również dopasowane oświetlenie, stylową roślinność, wygodny punkt kawowy oraz kompleksowe usługi montażowe i demontażowe. Niezapomniane wrażenia dostarczyła nasza obsługa techniczna oraz doświadczony manager lokacji. Dodatkowo zapewniliśmy usługi cateringu, oferując wykwintne przekąski w ilości 1600 porcji.

Należy również podkreślić, że z powodzeniem zrealizowaliśmy wieczorne eventy, w tym bankiety, które odbyły się w Tawernie w łódzkiej Manufakturze oraz w EC1 w Łodzi. W Tawernie byliśmy odpowiedzialni za stworzenie strefy plażowej, zapewnienie koszy piknikowych, leżaków, profesjonalnej technologii scenicznej, oświetlenia, hostess, oznakowania przejścia z Hotelu Andels, wyklejek nazwy imprezy oraz doświadczonego managera lokacji. Dodatkowo zapewniliśmy estetyczne ogrodzenie strefy oraz dokumentację fotograficzną, która uwieczniła każdy moment imprezy.

Natomiast w EC1 zorganizowaliśmy niezwykle widowiskową akcję, jaką był flash mob, obejmujący logistykę, współpracę z aktorami i statystami, opracowanie scenariusza, dobór muzyki, próby oraz obsługę techniczną. Przygotowaliśmy także mobilną łódkę ambientową wraz z profesjonalną obsługą.

Materiały promocyjne stanowiły nieodłączny element tego niezwykłego przedsięwzięcia. Stworzyliśmy ekskluzywne termiczne kubki z wygrawerowanym logo lotniska, atrakcyjne torby promocyjne, wspomniane wcześniej foldery, eleganckie apaszki, naklejki, chusteczki oraz plakaty. Nasza praca objęła również aranżację tarasu w Tawernie oraz profesjonalne stroje dla hostess. Ponadto zadbaliśmy o transport niezbędnych materiałów do Tawerny, a nasze biuro tymczasowo stało się magazynem, w którym starannie przygotowywaliśmy wszystkie promocyjne zestawy.

Nasze refleksje

To niewątpliwie było ciekawe i kreatywne wyzwanie. Przygotowanie ogromnego i oryginalnego stoiska na największej w Europie imprezie w branży lotniczej było nie lada wyzwaniem, które dostarczyło nam mnóstwo satysfakcji i zadowolenia. Nasze stoisko wyróżniało się, było największe i wywoływało przysłowiowy efekt WOW. Zadowoleni byliśmy także z części artystyczno – biznesowej. Wieczorne eventy, które zaplanowaliśmy i zorganizowaliśmy, spotkały się z dużym uznaniem gości z całej Europy. Flash mob, który przygotowaliśmy, wzbudził zachwyt i podziw. Nasza sztuka połączyła regiony Pomorskie i Łódzkie, przynosząc do Łodzi atmosferę morskiej plaży, lokalny folklor i siłę marki regionalnej Pomorskie.

© Copyright 2024 Agencja Kreatywna Creative Flow - All Rights Reserved; Fot. Sylwia Adamczuk

agencja marketingowa, strony www, Identyfikacja wizualna, social media

Agencja Kreatywna Creative Flow