Top 10 najważniejszych narzędzi AI dla marketera
Sztuczna inteligencja to niewątpliwie najprężniej rozwijający się obszar współczesnej technologii. Jej wielofunkcyjność i dostępność daje marketerom zupełnie nowe możliwości w ich pracy, która opiera się głównie na działaniu w Internecie. Obecnie AI proponuje narzędzia, które oferują niespotykane wcześniej możliwości i rozwiązania.
W poniższym zestawieniu omawiamy naszym zdaniem najciekawsze strony internetowe, które nie tylko przyśpieszą twoją pracę, ale także zmienią sposób, w jaki tworzysz kreatywny kontent w Internecie. O jakich narzędziach mowa? Tego dowiesz się, czytając dalej! 🙂
W czym dokładnie pomoże ci sztuczna inteligencja? – rozwój i zastosowanie
Wraz z gwałtownym rozwojem sztucznej inteligencji, jej możliwości rewolucjonizują sposób, w jaki pracujemy i tworzymy treści online. Obecnie AI przydaje się nie tylko do automatyzacji procesów czy analizy danych, ale znacząco wspomaga marketerów w tworzeniu kreatywnego kontentu. Generatywna sztuczna inteligencja – gałąź AI, która budzi aktualnie największe poruszenie – jest typem narzędzi, które potrafią generować nowe treści na podstawie tych, które zostały wykorzystane do uczenia algorytmu. Zastanawiasz się dalej, jak AI pomoże ci w pracy? Dzięki umiejętności obsługi tych narzędzi zyskasz prywatnego asystenta, który może zostać twoim:
- prywatnym tłumaczem języków obcych
- copywriterem na bloga
- grafikiem na social media
- analitykiem danych historycznych
Mówiąc w skrócie – narzędzia AI podejmą się każdej pracy. Wygenerują, zanalizują, rozplanują twój grafik i skrócą czas, który poświęcasz na zlecenia – ale żeby nie było zbyt kolorowo, AI cały czas potrzebuje czynnika ludzkiego, który będzie umiał wychwycić ich błędy i niedociągnięcia.
Lista najważniejszych narzędzi internetowych opartych o AI
Poniżej znajduje się lista – naszym zdaniem – najciekawszych narzędzi AI, które zasługują na twoją uwagę. Dzięki nim w znaczny sposób usprawnisz swoją pracę jako marketer oraz zdobędziesz ogrom inspiracji twórczej. Dzięki zróżnicowanym treściom zyskasz przewagę konkurencyjną i otworzysz nowe perspektywy dla twojej działalności.
Futurepedia.io
Szukasz katalogu, który posiada pogrupowane narzędzia AI ze względu na kategorie? Z pomocą przychodzi internetowa encyklopedia najnowocześniejszych narzędzi, które pomogą ci w takich dziedzinach, jak:
– tekst,
– obraz,
– programowanie,
– audio,
– wideo,
– 3d, etc.
Aby zacząć zabawę z algorytmami AI, najpierw należy wybrać odpowiednie narzędzia. Strona www oferuje dostęp do aplikacji płatnych w subskrypcji miesięcznej, ale również do darmowych, które zapewnią równie przydatne rozwiązania.
Jedyne co musisz zrobić, to wpisać w wyszukiwarkę, czego dokładnie szukasz. Jak widać na screenie, wystarczy poinformować stronę, że „chcesz zrobić logo dla mojej firmy ”. Katalog sam zaproponuje ci najlepszy zestaw narzędzi, które usprawnią twój proces kreatywny.
ALTERNATYWA: Jako zamiennik Futurepedii można uznać stronę GPTE.ai. Ona również oferuje zestawy narzędzi AI pogrupowanych ze względu na kategorie, które pozwalają w szybki sposób znaleźć to, czego szukamy.
TEKST
ChatGPT
Gdy już wiesz, że szukasz narzędzia AI pomagającego konkretnie w tworzeniu treści, możesz zdecydować się na ChatGPT. Tego giganta chyba nikomu nie trzeba przedstawiać, bowiem firma OpenAI jest aktualnie liderem w tworzeniu produktów opartych o technologię sztucznej inteligencji (np. ChatGPT czy DALL-E 2 – strona do generowania autorskich obrazów). Po dłuższej pracy z czatem możemy stwierdzić, że jest on naprawdę potężnym narzędziem, które potrafi znaleźć odpowiedź na praktycznie każde pytanie.
Jak zatem działa ChatGPT? Twój sukces zależy od właściwie skonstruowanego promptu, czyli zapytania, które kierowane jest przez ciebie do modelu językowego. Powinien on wyczerpywać temat i w 100% opisywać to, co chcemy, aby czat nam wygenerował. Model działa również w języku polskim, co sprawia, że jest on w pełni dostępny dla wszystkich zainteresowanych.
ALTERNATYWA: Za największego konkurenta flagowego produktu OpenAI, można uznać chatbot Bard – czyli propozycja konwersacyjnej sztucznej inteligencji od Google. Jego główną zaletą jest to, że w porównaniu z ChatGPT, ma on dostęp do Internetu i aktualnych danych (ChatGPT posiada informacje jedynie do 2021 roku i jego darmowa wersja nie korzysta z zasobów Internetu). Mimo tej hipotetycznej przewagi, po przetestowaniu obu modeli stwierdzamy, że ChatGPT jest lepszym narzędziem do pracy ze względu na precyzyjność generowanych odpowiedzi oraz na sposób pisania, w którym słowa są pisane litera po literze.
Szukasz jeszcze jednego narzędzia? Zapoznaj się ze stroną Writesonic, która oferuje treści i kontent na podstawie kategorii, takich jak: opis produktu, reklama, artykuł, etc.
OBRAZY
DALL-E 2
Gdy napisałeś/aś już odpowiednie copy, przyszedł czas na wygenerowanie odpowiednich grafik na twoje social media. Z pomocą przychodzi kolejny twór od firmy OpenAI – a mianowicie – DALL-E 2. Po wpisaniu odpowiedniego promptu, algorytm wygeneruje 4 obrazy, które możliwe, że spełnią twoje oczekiwania. Jeśli nie – zawsze możesz spróbować wygenerować grafiki jeszcze raz.
ALTERNATYWA: Gdy znudzisz się mało artystycznym stylem, w każdym momencie możesz zdecydować się na wypróbowanie Midjourney. Jest to podobna technologia, ale została ona wytrenowana na innym zbiorze obrazów niż DALL-E 2. Jako że potrafi generować znacznie bardziej abstrakcyjne i surrealistyczne grafiki, jesteśmy bardziej skłonni używać właśnie tego :).
A może szukasz narzędzi, które pozwolą ci zamienić tekstowy prompt na ilustrację wektorową? Jeśli tak, możesz skorzystać ze strony Illustroke, która diametralnie skróci twój spędzony czas w Illustratorze. Strona oferuje również możliwość modyfikowania wyników – poprawę kształtów czy zmianę kolorów.
AUDIO
ADOBE ENHANCED SPEECH
A może planujesz założenie podcastu lub uczestniczysz w ważnych spotkaniach? Gdy potrzebujesz zapewnić dobrą jakość dźwięku swoim odbiorcom, a dany materiał nagrywałeś/aś w trudnych warunkach, z pomocą przybywa Adobe Enhanced Speech. Nowe oprogramowanie od firmy Adobe pozwala na poprawianie jakości dźwięku i oferowanie twoim słuchaczom nagrań jak ze studia. W wersji darmowej możesz przesyłać pliki trwające nawet godzinę, w wielkości do 500 MB. Jest to dobre oprogramowanie na start dla osób, które pragną zacząć swoją przygodę z publikowaniem treści audio.
ALTERNATYWA: Pewnie wiesz, że rola treści w formie audio stale rośnie. Treści wizualne wraz z dobrą jakością głosu znacznie bardziej przyciągają uwagę odbiorcy niż zbyt długi, niesformatowany post. Z pomocą przychodzi ElevenLabs – firma ta zajmuje się opracowywaniem rozwiązań opartych na AI, pozwalających na zamienianie tekstu pisanego w naturalnie brzmiącą mowę. Używanie tego typu oprogramowania pozwoli ci na dotarcie do odbiorców w sposób znacznie ciekawszy niż tekst pisany. Co więcej, do wyboru masz wiele rodzajów głosów – zaczynając od głosów niskich i kończąc na wysokich.
AI jako nieunikniona rewolucja – podsumowanie
Przyszłość marketingu zdecydowanie zależy od rozwoju technologii, jaką jest sztuczna inteligencja. Już teraz jej dynamiczny rozwój umożliwia marketerom osiąganie znacznie wyższej wydajności i efektywności w tworzeniu kreatywnych treści. Umiejętność obsługi i znajomość nowoczesnych narzędzi skróci twój czas poświęcany na pracę i ułatwi pozyskiwanie inspiracji do własnych zleceń. Z biegiem czasu narzędzia te będą coraz bardziej zaawansowane, umożliwiając ludziom pełne wykorzystanie potencjału analizy danych, automatyzacji, optymalizacji procesów oraz personalizowania doświadczeń klienta.
Do młodych marketerów można mieć zatem jedną radę – kluczem do sukcesu jest przystosowanie się do stale zmieniających się warunków pracy oraz korzystanie z narzędzi, które oferuje nowoczesna technologia.
AI nie jest melodią przyszłości, już dziś na naszych oczach zmienia świat. Uczmy się jej, ale z głową. Dzięki niej będziemy bogatsi o cenne doświadczenie i zaoszczędzimy czas. A czas to pieniądz 😉