Wpływ Social Mediów na SEO

Gdy zaczęliśmy zbliżać się do roku 2020, powiązania między Social Mediami a optymalizacją wyszukiwarek internetowych pozostawały odrobinę niejasne. Zaczęto się zastanawiać, czy te dwie sfery są ze sobą bezpośrednio połączone i mają na siebie wzajemny wpływ. Poruszając się w środowisku internetowym, znajdziecie wiele sprytnych odpowiedzi i opinii odnoszących się do tego zagadnienia.

Facebook, Twitter oraz Instagram mogą być indeksowane przez Google’a i Bing. Jednak nie jest jednoznacznie powiedziane, w jaki sposób algorytmy wpływają na rankingi oraz wyszukiwania. Poruszanie się na tych platformach społecznościowych – obserwacja, czy polubienia postów nie wpływa na SEO. Codzienne udostępniane posty w SM, nie sprawią, że Wasze SEO będzie w dobrej kondycji.

Wpływ Social Mediów na SEO

Social MediaSEO nie są ze sobą kurczowo połączone, ale mogą współpracować ze sobą na kilku ważnych płaszczyznach.

Dobrze przygotowana warstwa tekstowa w treści posta, bloga jest nadal głównym punktem odniesienia. Jeżeli posty publikujecie w sposób regularny, a ich treści są wartościowe i stają się pretekstem do konwersacji z internautami, to możecie osiągać swoje cele SEO i to bez koniecznego brania udziału w debatach z fanami. Zadbajcie więc o treści, które publikujecie.

Kiedy udostępniacie na swoich Fanpejdżach treści, które inni chcą publikować u siebie, komentują i prowadzą dyskusję, to możliwe, że w ten sposób zwiększysz prawdopodobieństwo, że ludzie dotrą dzięki temu do Waszej witryny internetowej. Angażowanie społeczności daje konkretny wpływ Social Mediów na SEO. Ruch na FP nie musi wpływać bezpośrednio na SEO, ale może podnieść ważność i autorytet witryny, zwiększyć linki zwrotne. Te skromne działania mogą również wpłynąć na faktyczne pozycje w rankingu organicznym.

Wartościowe filmy/wideo

Popularność wideo jest oczywista, bo przecież Google oraz inne wyszukiwarki internetowe podniosły wartości filmowych treści w algorytmach. Mimo, że YouTube jest uznawany za platformę Social Mediową, jest też ogromną wyszukiwarką z miliardami widzów, subskrybentów, opiniodawców.

Czemu, by regularnie nie publikować treści na YouTube np. raz w tygodniu, raz w miesiącu i optymalizować każde wideo, tak by uzyskać jak największe możliwe wyszukiwania? Wyszukiwarki nie tylko zaindeksują filmy w celu pozyskania darmowych wyników, ale widoczność treści w Youtube może w jakimś stopniu przyczynić się do większego ruchu i wybicia się w rankingu pozycji. Oprócz tego wszystkiego warto dodać opis do filmu, czy link do swojej strony, by generować kliknięcia i kierować użytkowników na strony www.

Jak zwiększyć zasięg swoich treści

Powiedzmy, że posiadacie jakościowy blog i udostępniacie treści zainteresowanej grupie odbiorców  w mediach społecznościowych. Warto przemyśleć, czy nie warto zmienić odrobinę treści i wstawić jako krótki przedsmak na LinkedIn, który da klik znów przenoszące Was na witrynę.

Ponownie, zwiększenie zaangażowania i kliknięć na tej platformie może nie wpływać bezpośrednio na SEO, ale może przyciągnąć więcej uwagi i wpływać pośrednio na SEO, takie jak ruch na stronie www, linki zwrotne i zarządzanie domeną.

Najważniejsze jest, by pamiętać, że platformy SM są również wyszukiwarkami, choć mają własne treści. W przypadku większości postów, zwłaszcza wideo i obrazów, możesz zoptymalizować metadane, takie jak tagi lokalizacji i obrazu, które mogą pomóc w znalezieniu treści.

Im więcej uwagi i zaangażowania w treści w Social Mediach, tym więcej potencjalnych klików i przekierowań do Twojej witryny, a tym samym zwiększenie świadomości Waszej marki.

Media społecznościowe są wzmacniaczem tekstów. Jeśli rezygnujecie z treści, z którymi ludzie się utożsamiają i angażują się w SM  – treści, które są udostępniane, lubiane, komentowane i klikane – wtedy musicie zwrócić więcej uwagi na treści i wizerunek samej marki, co potencjalnie zbierze więcej linków wstecznych. Przy tego rodzaju wynikach techniczne powiązanie aktywności w mediach społecznościowych z SEO nie będzie miało tak dużego znaczenia – jedno i drugie będzie się odpowiednio rozwijać.

Zwykle w tym momencie firmy zdają sobie sprawę, że media społecznościowe są ostatecznie ważną częścią ich szerszej strategii komunikacji digitalowej, która pośrednio wpływa na SEO w mniej namacalny, ale nie da się ukryć bardzo ważny sposób. Już wiesz, że wpływ Social Mediów na SEO jest nieoceniony? ☺